Fintech szárnnyal bővíti szolgáltatásait az Orange. A világszerte 256 millió ügyféllel rendelkező telekommunikációs vállalat elsőként Franciaországban nyit bankot.

Fintech szárnnyal bővíti szolgáltatásait az Orange. A világszerte 256 millió ügyféllel rendelkező telekommunikációs vállalat elsőként Franciaországban nyit bankot.

Ez egy bankfiók is (Fotó: Yann Forget / Wikimedia Commons / CC-BY-SA-3.0)
Ez egy bankfiók is (Fotó: Yann Forget / Wikimedia Commons / CC-BY-SA-3.0)

A nagy fintech forgatókönyvek közül, amelyeket mindenki ismer, az egyik szerint a mobilszolgáltatókból közel tökéletes fintech szolgáltatók lehetnek. Van náluk számlatörténet, ügyféladat, van fiókhálózatuk vagy olyan weblapjuk és appuk, amit ismernek az ügyfelek, és persze partnerek által már most is nyújtanak pénzügyi és biztosítási szolgáltatásokat.

Elég csak abba belegondolni, hogy a készülékre felvett hitel pénzügyi szolgáltatás, a készülékbiztosítás biztosítás. Hogy a legtöbb mobilszolgáltatónál lehet smsben utasbiztosítást kötni, autópályamatricát venni, telefonon keresztül parkolást tudunk indítani akár app nélkül is. Az iPhone csereprogram – amelynek keretében minden évben új mobilt kapnak azok, akik beneveznek a mobilszámla mellett további tizenpárezer forintba kerülő előfizetéses rendszerbe – pedig egyfajta lízing.

 

Az egyetlen szépséghiba, hogy a hazai mobilszolgáltatók egyik sem tudta vagy akarta megtenni a pénzintézetté váláshoz szükséges lépést. Amivel próbálkoztak, például a Mobiltárca Szövetség, azt nehéz sikernek nevezni. Szerencsére nincs mindenhol így, ezért a következő években megnézhetjük, milyen az, amikor egy telkócég fintech szárnyat indít.

Getty Images Orange GIF – Find & Share on GIPHY

Discover & share this Orange GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

Feltűnnek a franciák

Az Orange telekommunikációs multi francia vállalat döntött úgy, hogy mobilos appos bankot hoz létre – írja a CNBC. Az ügyfelek egyrészt a szokásos alap banki szolgáltatásokat kapják: folyószámla, bankkártya, számlahitel, ingyenes biztosítás és egy megtakarítási számla. Ilyet körülbelül bármelyik neobanktól is igénybe vehetnének.

A cég a felhasználói élményban akarja magát megkülönböztetni a többi pénzintézettől.

Száz százalékban mobilos bank leszünk senki máshoz nem fogható ügyfélélménnyel

– mondta Stéphane Richard, az Orange vezetője. A vezető azt is elárulta, hogy nem a saját útjukat akarják kitaposni, hajlandók tanulni a piactól. Az Orange Bank a piacon elérhető legjobb innovációk gyűjtőhelye akar lenni.

A mobilcég mostantól banki ügyfélszolgálati irodaként fogja használni meglevő szalonjait, ahol számlát is lehet nyitni és a problémás ügyek elintézésében is segítenek. A jövőben pedig személyi hitel ügyintézésre és jelzálog igénylésre is lesz lehetőség a cég szalonjaiban.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?