Három nap alatt összegyűjtötte a kért 75 ezer dollárt a Shoka Bell okoscsengő. Magyar projekt még nem vette be így a Kickstartert. (Frissítve!)

Három nap alatt összegyűjtötte a kért 75 ezer dollárt a Shoka Bell okoscsengő. Magyar projekt még nem vette be így a Kickstartert. (Frissítve!)

Shoka purple front
Világít, csenget, riaszt – sokoldalú eszköz a Shoka Bell
(fotó: Shoka Bell)

A közösségi finanszírozási kampányok harminc-negyvenöt napig szoktak tartani, de általában azok válnak sikeressé, amelyek az első pár napban képesek összegyűjteni a kért összeg nagyobb hányadát. Az emberek figyelme idővel az újabb kütyük felé fordul. Kevesen vannak, akik hosszas morfondírozás után döntenek egy termék támogatása mellett. Az impulzusvásárlók a fontosabbak.

A Shoka Bell csapatnak már nem kell azt számolgatni, hogy elég jól halad-e a kampány. Hetvenötezer dollárt kértek a Kickstarteren, 58 ezer dollárt már az első napon összegyűjtöttek, a harmadik nap végére pedig a teljes összeg összejött. A legdrágább, a csapattal való szingapúri találkozást is magában foglaló támogatói csomagra még senki nem jelentkezett be, olyan azonban már volt, aki rögtön tíz okoscsengőt rendelt 949 dollár értékben.

Shoka Bell

A két éve fejlesztett eszköz a csengetésen túl navigálni, biztonságos útvonalat ajánlani és világítani is tud. Ha pedig leparkoljuk a bringát, riasztóként működik. De nem lenne csengő a neve, ha ezek mellett nem tudna túlkiabálni 105 decibeles hangerővel egy motort. A Shoka Bell érdekessége, hogy nyolc csengetési hang közül választhat a bringás, így a bicikliúton sétáló gyalogosokra nem ugyanazt a kürtöt kell rányomni, amit egy veszélyesen közlekedő autósra.

Ha összejön a pénz – és ebben már nehéz kételkedni – megindulhat a gyártás, a Kickstarter kampány támogatói pedig jövő tavasszal már az okoscsengővel felszerelt bringájukkal vehetik be a várost.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?