Az a baj a befektetési célú autóval, hogy minden méterrel, amit megteszünk vele, amortizáljuk a szerkezetet. De ha csak áll, akkor minek van?

(Fotó: Artcurial)
(Fotó: Artcurial)
(Fotó: Artcurial)

Február harmadikán és negyedikén klasszikus autó aukciót tartanak Párizsban, ez a Rétromobile 2023. Az online is megtekinthető katalógus tökéletesen alkalmas arra, hogy a hétfői első kávé felett elgondolkozzon az ember azon, hogy csak jó lenne veterán autóba pénzt fektetni. Aztán ez a kávé nagyjából az ebédig eltart, mert egészen hosszú a kalapács alá kerülő autók listája.

(Fotó: Artcurial)

A háromszáz darabos katalógusból nem egyszerű válogatni. Már csak azért sem, mert a Citroen 2CV – azaz a Kacsa – négykerék meghajtású Sahara változatától a Kispolszki kabrión át egészen az ultraritka Ferrari 340 America Barchettáig terjed a lista. Az előbbiekhez is ki kell nyitni a tárcát. A ritka Kacsa verzió 80 ezer eurós árról indul, de még a Kispókért is elkérnek legalább 8 ezer eurót. A Ferraritól viszont azt várják a szervezők, hogy 5 és 8 millió euró között találjon gazdára.

(Fotó: Artcurial)

Az már csak a ráadás, hogy a kalapács al kerülő autók között rendkívül sok a versenyautó. Rally kivitelű Lancia Delta Integrale, Ranault 8 Gordini, megvadított Renault 5 vagy épp tuning Ford Capri – csupa olyan név, ami az elmúlt ötven év versenykönyveibe nagy betűvel van beleírva. Már csak ezért sem szabad befektetői szemmel nézni valójában az aukciós katalógust. Hogy magyarázna meg magának az ember egy Benetton F1-es versenyautót?

Bármelyik veterános szakíró – például a remek Csikós Zsolt – elmondja, hogy a veterán nem jó befektetés. Az ember vagy olyan kocsit vesz, amit a széltől is óv, fűtött garázsban tart és nézi, hogy merre mozdul az ára. Az ilyen kocsinak viszont a léte értelmetlen. A


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?