Az online térben a nagyvállalatok és különböző szervezetek is ki vannak téve a hackertámadások veszélyének. Az utóbbi időben sajnos egyre több és több ilyen incidensre került sor.

Az Equifax, az egyik legnagyobb hitelminősítő ügynökség a világon, 2017-ben szenvedett hackertámadásokat. A hackertámadások során a támadók több mint 145 millió ügyfél személyes adatait lopták el, köztük neveket, születési dátumokat, címeket, szociális biztonsági számokat és vezetői engedélyszámokat.

A Yahoo-t 2013 és 2014 között legalább kétszer is hackertámadás érte, amely több mint 1 milliárd felhasználó adatait érintette. A támadók e-mail címeket, jelszavakat, születési dátumokat és biztonsági kérdésekre adott válaszokat érintő adatokat loptak.

Az egyik legnagyobb amerikai bankot, a JPMorgan Chase-t 2014-ben hackertámadás érte, amely során a támadók mintegy 76 millió ügyfél adatait lopták el, köztük neveket, címeket, telefonos és e-mail elérhetőségeket, valamint ügyfélazonosító számokat. A hackertámadások a pénzügyi szektort egyre növekvő mértékben célozzák, és nagy veszélyt jelentenek.

Az amerikai kiskereskedelmi óriás, a Target, 2013-ban szenvedett hackertámadást, amely során a támadók több mint 40 millió ügyfél hitelkártyaadatait lopták el, valamint további 70 millió ügyfél személyes adatai is kompromittálódtak.

A bangladesi központi bankot 2016-ban támadták meg, és azon keresztül mintegy 81 millió dollárt loptak el. A támadók a bank számítógépes rendszerébe bejutva különböző tranzakciókat hajtottak végre, és az összeget különböző számlákra utalták.

Ez csak néhány példa a legnagyobb online pénzügyi hackertámadások közül. A hackerek állandóan keresik az új sebezhetőségeket, így az online pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználóknak mindig óvatosnak kell lenniük. A biztonsági intézkedések kiemelt fontossággal bírnak.

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?