A korábban ingyenes, alacsony díjazású, a nagy mennyiségben elérhető, nulla óradíjas munkára épülő szolgáltatások üzleti modellje megreccsenni látszik.

(Fotó: Amazon)

Az étel és bevásárlás rendelős oldalak ígérete eddig az volt, hogy olcsón, gyorsan és kényelmesen meg tudjuk úszni a bevásárlást. A modell ismerős lehet máshonnan: az Uber ugyanezt mondta a taxizásról, és arról már tudjuk, hogy gyanúsan nem igaz. Most, az Amazon is a cég profitjából vagy a kockázati tőkéből finanszírozott kényelmi szolgáltatások újraárazását lépte meg.

Februártól magasabbra ugrik az ingyenes kiszállításhoz szükséges vásárlás limitje. Eddig az Amazon Fresh bevásárlós szolgáltatása mindent ingyen vitt ki, ami elérte a 35 dollárt. Most azonban egy szolidnak a legjobb indulattal sem mondható korrekcióval a limit 150 dollárra ugrik fel.

A szolgáltatás eddig is csak az Amazon Prime előfizetőknek volt elérhető. De ez a szolgáltatáscsomag lényegében mindenhez – a gyakori vásárlástól a streaming szolgáltatásig – jár. Igaz, ennek a szolgáltatásnak az árát is növelte a közelmúltban az Amazon, aminek nem örültek az ügyfelek.

A cég több különböző kategóriát is meghatározott. 50 dollár alatti rendelésnél közel 10 dollár a kiszállítás ára, 50 és 100 dollár között hét dollár, végül 100 és 150 között négy dollár. A cég szóvivője szerint a konzisztens, gyors és jó minőségű kiszállítási szolgáltatás üzemben tartásáért van szükség arra, hogy pénzt kérjenek a futározásért. Emellett mondott olyat is, hogy ez segít alacsonyan tartani az árakat, az viszont nem derült ki, hogy hol függ össze a kiszállítási díj az alacsony árakkal.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?