Korai volt az öröm, a Mastercard máris pontosította az előfizetések kezeléséről szóló bejelentését.

Korai volt az öröm, a Mastercard máris pontosította az előfizetések kezeléséről szóló bejelentését.

Forrás: Mastercard

Sokkal visszafogottabb változásra készül a Mastercard, mint a bejelentésből kiolvasható volt. Az előfizetéses szolgáltatásoknak valóban explicit engedélyre van szükségük az első teszthónap után, havi elszámolást pedig tényleg kötelező küldeni. Ez azonban csak a fizikai terméket árusító vállalkozásokra igaz. Szóval, aki megrendelte, hogy küldjenek ki neki havonta egy adag borotvapengét vagy öt zoknit – igen, ezek létező szolgáltatások – azok a jövőben fájdalommentesen lemondhatják a szolgáltatást. Akik a Spotify teszthónap után nem akarnak fizetni, azoknak minden marad a régiben.

A digitális termékek próbahónapjának és az azt követő feliratkozásnak a szabályozása őrülten jó húzás lett volna. A legtöbb, jóhiszeműen kipróbált szolgáltatás esetében várhatóan nem okozott volna különbséget sem. A felhasználók hátráltatására játszó, nehezen lemondható szolgáltatásokkal szemben viszont eszközt adott volna a netezők kezébe a Mastercard.

A kártyatársaság szóvivője azt nyilatkozta a The Verge kérdésére, hogy azért kezdtek a fizikai termékekkel foglalkozni, mert a legtöbb panasz az ilyen előfizetéses szolgáltatások kapcsán érkezik. Még pontosabban az egészségügyi, bőrápolási és vitamin előfizetések a felelősek a mostani lépésért. Az nem derült ki, hogy a közeli jövőben megteszik-e ugyanezt a netes előfizetésekkel. Lehet, csak panaszkodni kell.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?