Keresőt vagy közösségi oldalt nem akarnak csinálni, adatbázist felhasználói adatokból viszont szívesen építenek.

Közös európai adatcég létrehozásán dolgoznak német pénzügyi, autóipari és médiacégek. Az új vállalat olyan adatbázist építene a Reuters értesülései szerint az ügyféladatokból, amelyet aztán egymás között megoszthatnak, gördülékenyebbé téve az online vásárlást.
Az Allianz, az Axel Springer, a Daimler, a Deutsche Bank, a Core nevű technológiai agytröszt és a Here Technologies lokációszolgáltató által alapítandó cég azt a szerepet akarja betölteni Európában, amit a Facebook Connect Amerikában. Ha az új platformmal jelentkeznek be a felhasználók, akkor a netes szolgáltatások már tudni fognak róluk egy raklap adatot.
Az együttműködés mögötti ötlet, hogy versenyképes európai alternatívát adjunk a platformgazdaság nagy szereplőire
– áll a cégek által kiadott nyilatkozatban. A szöveg kitért az adatbiztonsági fenntartásokra is, igaz csak egy olyan ígárettel, hogy a legmagasabb szintű adatvédelmi és biztonsági sztenderdeket fogják használni.
A Reuters szerint a hónapokra van még az új platform indulása. Jelenleg partnerekre vadásznak az együtműködés résztvevői.
Szólj hozzá