Keresőt vagy közösségi oldalt nem akarnak csinálni, adatbázist felhasználói adatokból viszont szívesen építenek.

Keresőt vagy közösségi oldalt nem akarnak csinálni, adatbázist felhasználói adatokból viszont szívesen építenek.

Az EU-s netes szabályozások nem minden esetben sikeresek. A cookie-sat például mindenki utálja (Fotó: Surian Soosay CC-BY)
Az EU-s netes szabályozások nem minden esetben sikeresek. A cookie-sat például mindenki utálja (Fotó: Surian Soosay CC-BY)

Közös európai adatcég létrehozásán dolgoznak német pénzügyi, autóipari és médiacégek. Az új vállalat olyan adatbázist építene a Reuters értesülései szerint az ügyféladatokból, amelyet aztán egymás között megoszthatnak, gördülékenyebbé téve az online vásárlást.

Az Allianz, az Axel Springer, a Daimler, a Deutsche Bank, a Core nevű technológiai agytröszt és a Here Technologies lokációszolgáltató által alapítandó cég azt a szerepet akarja betölteni Európában, amit a Facebook Connect Amerikában. Ha az új platformmal jelentkeznek be a felhasználók, akkor a netes szolgáltatások már tudni fognak róluk egy raklap adatot.

Az együttműködés mögötti ötlet, hogy versenyképes európai alternatívát adjunk a platformgazdaság nagy szereplőire

– áll a cégek által kiadott nyilatkozatban. A szöveg kitért az adatbiztonsági fenntartásokra is, igaz csak egy olyan ígárettel, hogy a legmagasabb szintű adatvédelmi és biztonsági sztenderdeket fogják használni.

A Reuters szerint a hónapokra van még az új platform indulása. Jelenleg partnerekre vadásznak az együtműködés résztvevői.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?