Kisujjukat sem kellett mozdítani ahhoz, hogy 12 ezer magyar regisztráljon. Még idén kipróbálják, mire mennek, ha fel is pörgetik az ügyfélszerzést.

Kisujjukat sem kellett mozdítani ahhoz, hogy 12 ezer magyar regisztráljon. Még idén kipróbálják, mire mennek, ha fel is pörgetik az ügyfélszerzést.

Forrás: Revolut
Forrás: Revolut

Ez az új csomagolásunk – tol elém egy fehér, négyzet alakú borítékot Andrius Biceika, a Revolut üzletfejlesztési vezetője. Hasonlít a korábbi, kinyíló fiókos papírtokra, de vastag, feltépendő papírcsík védi. A plusz védelem lehetővé teszi, hogy szórakozóhelyeken, coworking irodákban hagyjanak néhány ingyen elvihető, regisztráció után használható kártyát. Míg a régi borítékból bárki kivehette a plasztiklapot, és leolvashatta a kártyaszámot és biztonsági kódot, az új csomagolás ezt nem teszi lehetővé. Ha debütál, egy újabb csatorna nyílik meg a Revolut előtt a felhasználók toborzására.

"Több ezer felhasználót regisztráltam a Revolutba, aztán rájöttem, hogy ezért akár fizethetnének is"
„Több ezer felhasználót regisztráltam a Revolutba, aztán rájöttem, hogy ezért akár fizethetnének is”

De a cég nem csak ilyen esetleges módszereket alkalmaz. Biceika azért volt Magyarországon, hogy ismerkedjen a hellyel, találkozzon a területi képviselőjükkel, és eldöntse, lesz-e hivatalos magyarországi Revolut nyitás. Az első benyomások alapján lehet rá számítani. Ráadásul már 12 ezer ügyfelük van is anélkül, hogy akár egy magyar nyelvű bannerjük megvillant volna az interneten.

Több neobank irigyelte el az ötletet, és fizetnek is

Alábecsülni viszont nem szabad a csomagolást. „Egy lengyel csomagolástechnikai céggel együtt dolgoztuk ki, szabadalom védi. Persze a vizuális elemek megváltoztatásával sokan használják, de nekik is ki kell fizetni a szabadalmi díjat. Jó dolog pénzt csinálni a partnerünknek” – meséli mosolyogva Biceika. „És abban is segít, hogy jobb árakat adjanak nekünk” – teszi hozzá.

A post shared by Miele (@iammielemielemiele) on

A tizenkétezer magyar felhasználó árulkodó szám, rá is kérdezek, hogyan tudják növelni a felhasználóbázist. Egy lakossági ügyfél megszerzése ma körülbelül három eurójába kerül a Revolutnak, ami a nagy bankok 40-60 eurójával szembeállítva nevetségesen alacsony összeg. Az üzleti számlával még jobbak voltak a cég tapasztalatai. „A múlt nyáron indítottuk el a szolgáltatást, de még nem reklámoztuk, már jöttek. Most 23 ezer cég és üzleti ügyfél használja a Revolutot anélkül, hogy egy pennyt költöttünk volna reklámra” – mondta Biceika. Majd nem tudott ellenállni, és hozzátette, hogy a nagybankok átlagosan 2-300 eurót költenek egy üzleti ügyfélre.

A merre továbbról is hasonló nyugalommal beszélt az üzletfejlesztési igazgató. A cég kipróbálta magát a kriptovaluta kereskedelemben, és készített egy olyan eszközt, amivel az is tud bitcoint és ethert venni, aki még arra se vette a fáradságot, hogy Satoshi Nakamoto Wikipédia szócikkét elolvassa. Ez a pénz egyelőre csak a Revolut rendszerén belül létezik, nem lehet külső tárcába kiküldeni, de már dolgoznak a problémán. Vadul népszerű viszont azok között, akik ismerkednek csak a kriptopénzekkel. Jönnek is további valuták, például a litecoin és a ripple.

Felgyorsulnak az események

Biceika nagyon valószínűnek tartotta, ha nem is mondta biztosra, hogy jön a magyarországi nyitás valamikor a nyár elején. Ezt abból fogjuk először észrevenni, hogy forintot is lehet közvetlenül utalni a revolutos számlákra. Ezzel a felhasználók megszabadulnak a bankok által felszámított átlagosan 3 százalékos jutaléktól. Aztán a cég megrendezi a legendás piacnyitó bulijainak egyikét.

Egy Magyarországra érvényes akció pedig már most is van életben. A világszerte március 11-ig tartó ingyenes kártyarendelési periódus még ma is tart, hogy a négynapos ünneppel meghosszabbodjon a lehetőség. Akinek nincs Revolut kártyája, de szeretne, az appot ma telepítve még megspórolhat valami öt eurót.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?