A tökéletes karácsonyi ajándékkal és egy meglepően egyszerű netbankkal kezdi az évet a Lunar Way neobank.

Így néz ki az y-generáció a Lunar Way szerint
Így néz ki az y-generáció a Lunar Way szerint (Fotó: Lunar Way)
(fotó: Lunar Way)

Már most biztosnak látszik, hogy az idei év is részben annak a dekódolásával fog telni, hogy kik is azok az y-generációsok. Attól függ, hogy milyen szakértőkre és kutatásokra hallgatunk, lehetnek ők a jövő vásárlói, okostelefonnal a kezükben született szuperemberek, vagy olyan fiatalok, akik soha nem tudnak majd annyi pénzt elverni, mint a szüleik tették. Ha az utóbbi szélsőségnek lesz igaza, azzal nem csak a pénzügyi világ jár rosszul.

A menü öreges

A remek, az ötvenes évek optimista sci-fijét idéző nevű dán neobank, a Lunar Way úgy gondolta, hogy tartogat lehetőségeket ez a generáció. Az új netbanki appjuk jobban hasonlít a Spotify-ra – vagy ha már appokat emlegetünk, a Tinderre – mint egy hagyományos banki termékre. A cég kommunikációs igazgatója azzal büszkélkedett el a Bank Innovationnek nyilatkozva, hogy a hagyományos menüket sikerült teljesen kiirtaniuk. Akármit keresünk, lapozni kell.

iPhone 1
(Fotó: Lunar Way)
(fotó: Lunar Way)

A netbankban jobbra-balra lapozgatva lehet a jelenlegi egyenleget, a költési szokásokat és a kitűzött célokat figyelemmel kísérni. A netbank beépített funkciója a spórolást segítő tanácsadás, ami lebontja, hogy mennyit költöttünk abban a hónapban az Ikeában vagy a munkahely melletti Starbucksban. A cégenkénti bontás azért érdekes, mert így gyorsan rá lehet jönni, hol lehet a szokásaink megváltoztatásával spórolni.

A tavaly indult neobank jelenleg csak Dániában keres ügyfeleket, terveik között szerepel azonban az európai terjeszkedés. Hogy ez sikerülhessen, ahhoz a Seed Capitaltól kaptak egy tökéletes karácsonyi ajándékot, 4,2 millió eurót december közepén.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?