Egészen biztos, hogy 2016 a csevegőrobotok éve. Talán még túlzás ezeket a programokat intelligenciának nevezni, egy hitelt viszont már ránk tudnak beszélni.

Peppernek teste is van, a szoftveres megoldások ezt nélkülözik
Peppernek teste is van, a szoftveres megoldások ezt nélkülözik
(fotó: Dick Thomas Johnson / CC-BY)

Az összes divatos technológiát bevetette a kanadai KKV-hitelcég, a Thinking Capital, hogy a versenytársai elé kerüljön. Mesterséges intelligenciát használó, a Facebook Messengeren elérhető csevegőrobotot indított, ami elbírálja azoknak a hitelképességét, akik szóba állnak vele.

A Thinking Capitalnak nem a mostani az első próbálkozása a csevegőrobotokkal. A Lucynak elnevezett robotot korábban beüzemeltették már, az a cégnek a hét 168 órájában elérhető ügyfélszolgálatosa.

Most viszont új beszélgetési paneleket, kérdéseket táplálnak be a rendszerbe. Lucy a jövőben azt is meg tudja ítélni, hogy a vele beszélgetők kaphatnak-e 300 ezer dollárra rúgó üzleti hitelt. Emellett a cég különböző pénzügyi termékeit is el tudja magyarázni.

A Lucy nem házon belüli fejlesztés, a vancouveri Finn.ai banki csetrobotokat készítő cég munkája tette lehetővé. A Thinking Capital azért döntött a csevegős megoldás mellett, mert a cég ügyfeleinek 52 százaléka már most is mobileszközökön kereszül igényel hitelt. A Facebookon pedig a kanadai KKV-k 77 százaléka érhető el.

A cégnek van ötlete a következő fejlesztésekre. Meg akarják oldani, hogy böngészőben és smsben is lehessen beszélni Lucyval. Ráadásul úgy, hogy az egyik eszközön elkezdett beszélgetést egy másikon is lehessen folytatni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?