Aki gyorsan gépel, az már fél óra alatt is meg tudja igényelni a hitel, de az átlagos ügyfélnek is ötven perc alatt végez a feladattal.

Aki gyorsan gépel, az már fél óra alatt is meg tudja igényelni a hitel, de az átlagos ügyfélnek is ötven perc alatt végez a feladattal.

(Fotó: Moyan Brenn / CC-BY)
(Fotó: Moyan Brenn / CC-BY)
(fotó: Moyan Brenn / CC-BY)

Online, a nap 24 órájában igényelhető és egy óra alatt elbírált személyi kölcsönterméket mutatott be az OTP. A termék 600 ezer ügyfélnek érhető el, és néhány hónap alatt már egymilliárd forintnyi kölcsönt folyósítottak.

Hogy milyen gyorsan érhető el, attól is függ, hogy milyen gyorsan gépeljük be az adatainkat

– mondta Kovács Antal, az OTP ügyféldivíziójának vezetője, majd közölte, hogy átlagosan 30-50 perc alatt zajlik le egy szerződés megkötése a böngésző megnyitásától a hitelkalkulációig. A kölcsön jelenleg azoknak érhető el, akik netbankot használnak és jövedelmük érkezik a számlára. A folyamatot az gyorsítja fel, hogy ezeknél az ügyfeleknél nincs szükség jövedelemigazolásra.

Az online igényelhető, automatikusan elbírált kölcsönhöz csupán adatok – jövedelmi, munkáltatói, személyes – megadására van szükség. A hitelkalkuláció a böngészőben történik, sőt a szerződés aláírására is van lehetőség a gép előtt. Ahhoz, hogy az összeg megjelenjen az ügyfelek számláján, nem kell bemenni a bankfiókba.

Digitális jövőt szeretnének

Betekintést engedett az OTP abba is, milyen eredményekkel zajlik a digitalizáció a bankon belül. Szó esett a Simple appról, de messze nem csak ez volt a téma.

A bank 200 olyan automatát tervez telepíteni az év végéig, amivel azonnal, a nap 24 órájában pénzt lehet fizetni a számára. Készült olyan számla, amint „mint egy jó legó játékot” lehet testreszabni, és ami talán a legérdekesebb, 12 perc alatt megnyitható KKV számlacsomatot is hoztak létre.

Kovács Antal, az OTP ügyféldivíziójának vezetője arról is beszélt, hogy a bank két éve dolgozik a digitáéis transzformáción.

Az OTP viszonylag keveset beszél a digitálizációról ahhoz képest, hogy mennyit tesz.

A célok között nem csak látványos fintech fejlesztések találhatók. Több mint ötven digitális fejlesztés zajlik, amelyek között megtalálható az automatizáltabban és papírmentesen működő bankfiók kialakítása de a személyre szabott számla továbbfejlesztése is.

 

Nyitókép: Pixabay.com/Mediamodifier CC0


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?