Nem egészen egy napja Elon Musk a Twitter tulajdonosa, máris meg kell küzdenie egy problémával. A hirdetőknél nagyobb gondot jelentenek a tulajdonosok.

(Fotó: Daniel Oberhaus (2018) // CC-BY)

Amíg nem látszik, milyen irányba fejlődik a Musk-vezette Twitter, addig felfüggeszti a hirdetéseit a GM. Az amerikai autógyár, amely ebben a minőségében a Tesla, konkurenciája ezzel nem csak azt biztosítja, hogy a brandje nem sérül, de okoz kellemetlenséget is.

„Kapcsolatban állunk a Twitterrel, hogy megértsük, milyen irányba indul a platform az új irányítás alatt” – nyilatkozta a GM a TechCrunchnak. A cég szerint minden platformnál hasonló lépéseket követnének, amennyiben olyan radikális változások következnének be az irányításába, mint a Twitterében történt.

Egyelőre nincs arra vonatkozó szám, hogy a GM mennyit költött a Twitteren. És azt sem tudjuk, hogy a GM marketingcélú költéseinek milyen százaléka történt a Twitteren. A többi, elektronikus autót is gyártó cég egyelőre jelen van a platformon. Bár a Fisker elnöke áprilisban, a vételi ajánlat bejelentése után törölte a saját fiókját.

A GM akciója felhívja arra a figyelmet, hogy Musk nem egy egyszerűen jövedelmezhetővé tehető közösségi média platformot vásárolt magának drága pénzért, hanem egy kommunikációs atomtemetőt. És ekkor még sehol sem volt attól a világ, hogy a szaúdi állam bejelentse, hogy a második legnagyobb tulajdonosa a Twitternek a Kingdom Holding Company és Alwaleed Bin Talal herceg. Illetve az a tény sem szolgálja a Twitter hosszútávú profitabilitását, hogy a Musk-féle üzlet bejelentése óta megsokszorozódott a gyűlöletbeszéd a platformon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?