
Nagy stratégiai visszavonulást hajtott végre az Apple. A cég a jövőben engedi, hogy a Netflix, a Spotify és a Kindle alkalmazások az internetre mutató linkekkel irányítsák előfizetős oldalakra a felhasználókat. Ezzel a kifelé történő linkeléssel a szolgáltatások megkerülhetik az Apple fizetési szolgáltatását és a cég által levont harminc százalékos jutalékot.
Az Apple szerint ez a változtatás segít lezárni a japán kereskedelmi- és versenyhivatal nyomozását. A kivétel azonban csak a cég által „olvasó” appoknak nevezett kategóriába tartozó appok számára engedi meg ezt a könnyítést. Az olvasó app a cég terminológiája, ide tartozik a Netflix és a Hulu videostreaming szolgáltatás is.
A japán kereskedelmi- és versenyhivatal szerint a változás megszünteti azt a monopolisztikus helyzetet, amit a cég eddig élvezett. A nyomozást nem siették el, 2016-ban indították el. Az Apple pedig három éve ígéri, hogy az alkalmazások elfogadásának folyamatát – a másik problémás területet – átláthatóbbá teszi.
Jelenleg a Spotify és a Netflix lényegében használhatatlan, ha az ember csak iOS eszközről próbálja őket használni. Előfizetési lehetőség nincs az appokban, csak bejelentkezési felületet kínálnak. Aki igénybe akarja venni a szolgáltatást az kénytelen egy asztali gép vagy laptop böngészőjét használva előfizetni.
A nem olvasó appok fejlesztőit természetesen nem nyűgözte le a döntés. És a cég legnagyobb kritikusa, a Spotifyt vezető Daniel Ek szerint is csak az első lépést tette meg a a cég a jó irányba. A változás nem vonatkozik a játékokra, így a tech világ egyik legnagyobb meccse az Epic v. Apple per tovább folytatódik.
Szólj hozzá