Az utóbbi években nemcsak az autók és pilóták versengenek egymással, hanem a szponzorok is.

A Forma 1-ben a versenyautók festésén megfigyelhető, hogy a nagy pénzügyi szolgáltatók egyre jelentősebb szerepet játszanak, versengve a szponzorációs jogokért. Ebben a versenyben a legnagyobb kártyatársaságok, a Mastercard és a Visa is részt vesznek, saját csapatokat támogatva és exkluzív élményeket kínálva ügyfeleik számára.

A Mastercard a McLaren mellett tette le a voksát

A Mastercard július 24-én jelentette be, hogy többéves partnerségi megállapodást kötött a McLaren Racing csapatával. Ez az együttműködés több mint egy egyszerű szponzoráció; stratégiai partnerséget jelent, amely új lehetőségeket nyit mindkét fél számára. A Mastercard célja, hogy ügyfeleinek különleges élményeket nyújtson, amit a „Priceless Experiences” program keretében valósítanak meg.

A program keretében a résztvevők exkluzív hozzáférést kapnak különféle eseményekhez, mint például a paddock belépést, így közelről tekinthetik meg a versenyautókat, vagy találkozhatnak a csapat pilótáival és mérnökeivel. Emellett VIP belépők révén a futamokat is kényelmes környezetben élvezhetik.

A Visa saját csapatot indít

A Visa szintén aktív szereplője a szponzorációs versenynek, a Red Bull Racing csapatával kötött megállapodás révén. A korábban Scuderia AlphaTauri néven ismert csapat 2024-től Visa Cash App RB néven szerepel. A Visa logója megjelenik a Red Bull Racing autóin is, növelve ezzel a márka globális láthatóságát.

A szponzoráció részeként a Visa is különleges lehetőségeket kínál a kártyabirtokosoknak, mint például exkluzív merchandise termékek, találkozást a versenyzőkkel, és exkluzív kiszolgálást a versenyeken. Ezzel a Visa nem csak a márka ismertségét növeli, hanem erősíti a kapcsolatot a Forma 1 rajongóival is.

A kártyatársaságok jelentősége a Forma 1-ben

A Mastercard és a Visa jelenléte a Forma 1-ben nem csupán pénzügyi, hanem technológiai és marketing szempontból is jelentős előnyökkel jár a sport számára. Ezek a partnerségek új pénzügyi forrásokat biztosítanak a csapatoknak, amelyeket fejlesztésre fordíthatnak. Ezen felül a kártyatársaságok hozzájárulnak a sportág nemzetközi elérésének és népszerűségének növeléséhez, új rajongókat vonzva.

A sportban már régóta jelen van a két óriás cég

A Visa és a Mastercard közötti verseny még 2006-ban kezdődött, amikor a FIFA a Visa-t választotta globális partnerének a Mastercard helyett, amely előzőleg 16 éven át töltötte be ezt a szerepet. A Mastercard ekkor jogi lépéseket is tett. A jogi vita 2007-ben lezárult, a Visa maradt a FIFA hivatalos partnere, míg a Mastercard a Bajnokok Ligája támogatója lett.

A Forma 1 jelenlegi szezonjában a Visa által szponzorált Red Bull Racing vezeti a bajnokságot, szorosan követve a Mastercard által támogatott McLaren csapatot. Az izgalmak várhatóan fokozódnak, ahogy a két kártyatársaság versenye a sportban tovább mélyül.

(Forrás: Fintech.hu)
(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?