Egy online kereskedelemmel foglalkozó cég sem lépett tőzsdére Amerikában idén, iparági források szerint azonban 2017-ben más lesz a helyzet. Itt van három startup, akik ringbe szállhatnak az Amazonnal

Chewy.com

Elsőre meglepőnek tűnik, de kisállat-eledelek értékesítésével foglalkozik a Chewy.com, akik 2017 nagy tőzsdei belépői lehetnek. A Recode szerint annak köszönhetik a növekedésüket, hogy a biznisszel foglalkoznak ahelyett, hogy rágörcsölnének az üzleti sajtóhoz való odasimulásra.

Az elmúlt években nem sokat hallatták a hangjukat, inkább csendben növekedtek. Már a cég szóvivője is emlegette a 2017-es tőzsdére lépést. Múlt hónap elejéig 900 millió dolláros bevételük volt, jövőre másfél milliárd a céljuk.

Kockázati tőkéből indultak 2013-ban, a Fidelity Ventures-höz köthető Volition Capitaltól kapták meg a kezdőlöketet, de utána már a biztonságos befektetést kereső T. Rowe Price és a BlackRock is beléjük fektetett, összesen 236 milliót.

Ha jövőre elérik a profitabilitást, jó eséllyel jelennek majd meg a tőzsdén.

Stitch Fix

A Stitch Fix személyre szabott styling tanácsadást és ruhákat ad el – nem jutott volna eszetekbe ilyen online szolgáltatást indítani, ugye? Az ő esetükben már szinte biztos, hogy 2017-ben kilépnek a tőzsdére. Közép-Amerikában a legnépszerűbbek, a háztartásbeli anyukák és az elfoglalt irodai dolgozók imádják a szolgáltatásukat, amelyet már férfiakra is kiterjesztettek.

Iparági forrásokra hivatkozva a Recode azt írja a San Francisco-i cégről, hogy jóval 500 millió felett vannak az éves eladásaik, jelenleg saját márkás ruhákkal próbálják még fentebb tornászni a profitjukat. Utoljára 2014-ben érkeztek hozzájuk befektetők, akkor összesen 55 milliót kaptak, azóta pedig muzsikál a projekt rendesen.

A pletykák szerint a tőzsdére lépést csak az akadályozhatja meg, ha egy kellően magas összeget kínál fel valaki a cégért. Az Amazon mostanában egyre többet foglalkozik ruhákkal, így talán ők egyedül lehetnek azok, akiket komolyan érdekel a Stitch Fix.

Casper

„Matracokat árulok, fektetnél ilyen bizniszbe kockázati tőkét?” – valakinek erre igen volt a válasza, ugyanis a New York-i Casper arra kapott támogatást, hogy agresszív hirdetésekkel népszerűsítse a matracait, és bevált neki.

Saját állításuk szerint 2015-ben 100 millió volt a bevételük és idén afelé haladtak, hogy ezt megduplázzák. Azon múlhat a hosszú távú sikerük, hogy a nemzetközi piacon is olyan erősek lesznek-e, mint Amerikában, valamint a fő termékeken kívül rá bírják-e venni a vásárlókat arra, hogy azok mellett mást is vegyenek tőlük.

A három közül ennek a tőzsdére lépése a legvalószínűtlenebb, de a Recode forrása nem zárja ki ezt a lehetőséget. Ha összejön a Caspernek a hosszú távú stabilitás és növekedés egy ilyen piacon, akkor biztosan jönni fognak a versenytársak is utánuk pár éven belül.

Nyitókép: Drew Angerer/Getty Images


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?