Ha az élet citromokat ad neked, csinálj belőle insurtech startupot. Ez a mondás is mennyire megváltozott a bigdatának és az algoritmusoknak hála.

Nagy és váratlan insurtech dobással zárul az év. A Lemonade nevű New York-i startup 120 millió dolláros harmadik tőkebevonási kört zárt pár nappal karácsony előtt. Amellett, hogy a 120 millió nem néz ki rosszul a fa alatt, a cég várható jövőévi terjeszkedésében is segíteni fog az összeg.
A befektetési kört a startupok terén hagyományosan ügyesen válogató, ám mostanában kétségbe vonható döntéseket hozó japán Softbank vezette. Az insurtech céget korábban már az Alphabet (született: Google) befektetési cége és a Sequoia Capital is támogatta. A Lemonade modellje egyszerű albérlőknek és lakástulajdonosoknak nyújt egyszerűen, chatbotok és adatfeldolgozó algoritmusok által kiszolgált és kiszámolt lakásbiztosításokat.
A Lemonade üzleti modellje két lábon áll. Egyrészt az automatizálás révén a személyi költségek nagy részét képes megspórolni a cég. A másik pedig, hogy egy trükkös megoldással próbálják érdekelté tenni a lakástulajdonosokat a prémiumuk megóvásában. Regisztrációkor minden felhasználó megadhat egy jótékonysági egyesületet és a prémium egy részét a Lemonade nekik utalja át a biztosítási időszak végén. Ehhez azonban az kell, hogy ne történjen káresemény. A Lemonade úgy gondolja, hogy az ügyfél-biztosító kapcsolatba beemelt jótékony alapítványok elegendőek ahhoz, hogy az ügyfelek kevesebb megalapozatlan kárt jelentsenek be.
A cég 2018-as terjeszkedési tervei alapvetően nem területeik. A szolgáltatásaik számát akarják növelni. Az már egészen biztos, hogy gépjárműbiztosítással elő fog rukkolni az insurtech startup.
Szólj hozzá