A kínaiak érzelmeit 96 százalékos pontossággal találja ki a mesterséges intelligencia. Európát és Amerikát még meg kell tanulnia. Ha elkészül, kevésbé lesznek idegesítőek a robotok.

Az eddig biztosan az emberi ügyintézők mellett szólt, hogy volt némi esélyük, hogy átérzik a helyzetünket. Vagy ha már azt nem is, legalább tudják, mikor használunk a tehetetlen helyzetet javítandó gúnyt.

Az emberek előnye lassan eltűnik. Az Emotibot nevű kínai startup olyan személyi asszisztens szoftvert fejleszt, amely képes felismerni, milyen hangulatban van az ügyfél. A szoftvertől azt remélik, hogy javítani tud az ügyfélélményen. A javulásnak bőven van tere, a mostani beszélgetőrobotok a legjobb indulattal is buták. Viccelődni tudnak, ha rendelkeznek viccadatbázissal, de lövésük sincs, mikor jó ötlet élni vele. Azaz vagy mázlijuk van, vagy úgy lőnek vele mellé, hogy öröm nézni.

Az SNL csak poénkodott vele, de tényleg létezik a technológia

Az Emotibot azt ígéri, hogy a felhasználó szövegeiből, hangjából és a webkamera képéből meg tudja állapítani, hogyan érezzük magunkat. A cégnek már most is van androidos appba vagy a kínai WeChatbe építhető szoftvere, amelyen be lehet mutatni, milyen pontosan becsül. A kínai piacra fejlesztett megoldásuk közel 96 százalékos hatékonysággal működik. A szoftver nem ültethető át közvetlenül az amerikai vagy az európai piacra, de az Emotibot úgy gondolja, rendelkezik a megfelelő mérnökállománnyal a lokalizációhoz.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?