Van benne ideológia, mókás minták, startup. A dánok nagyon tudják, hogy a jó formatervvel hogyan lehet megnyerni a vásárlókat.

Vannak világméretű, katasztrofális problémák, mint például a globális felmelegedés. Aztán vannak katasztrofális problémák, mint egy járvány kitörése vagy az, hogy a Föld lakóinak nagy része még mindig nem jut rendes ivóvízhez, esetleg az, hogy a malária elleni küzdelem stagnál. És végül a sor végén ott vannak azok a nagy gondok, amik miatt az emberek panaszkodnak. Ezek egyikét, az eltűnő félpár zoknik rejtélyét oldotta meg egy, kizárólag a gordiuszi csomó átvágáshoz mérhető tettel.

solosocks

A dán Uru Design arra ébredt rá, hogy a zokniknak egyáltalán nem kell egymáshoz passzolniuk. Megette a fene az egész világot széndioxidostól és maláriástól, ha az embernek olyan hülyeségek miatt kell aggódnia, mint a zoknik színe. Mi ebben az újdonság, kérdezheti magától mindenki, aki valaha úgy döntött, hogy a szárítón levő utolsó két zokni ugyan nem testvér, de valami rokonság csak van közöttük. Az, hogy az Uru rakott mögé némi ideológiát, és szinte teljesen lehetetlenné tette a passzoló párok vásárlását.

A Solosocks nevű – épp Kickstarteren kapható – zoknicsomagban öt vagy hét darab zokni található. Nem pár, zokni. A rajtuk látható minta hasonlít ugyan, de garantáltan nem fog teljesen passzolni két-két darab a kollekcióból. Természetesen van gyáváknak való fekete alapon szürke zoknik, amiken szinte nincs is felismerhető minta. Szerencsére azonban a fentebb látható Van Dyke vagy az álcázómintás Wilhelm bátrabban néz ki.

Az Uru százezer dán koronát kért a közösségi finanszírozási oldalon, és pár nappal a kampány vége előtt 200 ezer felett tartanak. Ez azt jelenti, hogy alig egy hónap alatt közel kilencmillió forint értékű zoknit adtak el csak azért, mert volt egy jó ötletük.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?