Hanggal és videóval dolgozó identitásszolgáltatóként akarja a piacot meghódítani a brit Yoti. Kérdés, hogy meg tudja-e győzni a nagy netes szolgáltatásokat, hogy biztonságos.

Ügyféladatokkal rendelkezni jó dolog. Ez egy annyira közhelyes megállapítás, hogy szinte bele sem lehet kötni. Az viszont már kemény üzleti kérdés, hogyan tud még egy-egy startup odaférni az adatfolyamhoz. A brit Yoti, amelynek a neve a Your Trusted Identity-ből rövidült, úgy gondolta, hogy identitásszolgáltatóként van még hely a piacon.

Forrás: Yoti
Forrás: Yoti

Ha belegondolunk, elég merész megközelítés ez a Yotitól. A Google, a Facebook, a Microsoft és a Twitter is ajánlkozik rögtön, hogy azonosítja ő a felhasználókat. Azzal viszont érvelhetne a Yoti, hogy ők a banki szintű azonosításhoz szükséges adatokat is beszerzik.

Jelenleg a cég azt ígéri, hogy egyaránt képes az ellenséges szándékú adatgyűjtéssel szemben védeni a felhasználókat és az identitáslopást is ki tudja védeni. A startup több biometrikus azonosítási módot is bevet ehhez, köztük videót és beszédfelismerést. Regisztrációkor pedig egy hivatalos igazolványt is ellenőriznek, ezzel eleget téve a banki szintű regisztráció (KYC, azaz know your customer) előírásainak is. A regisztrációkor és az azonosításkor készített felvételeket a Yoti törli az azonosító létrehozása után, csak egy olyan ellenőrzőadatot tartanak meg, amelyet össze lehet vetni a későbbi belépésekkor felvett hanggal vagy videóval. A rendszer értelme – és a legtöbb biztonságos jelszavas megoldás is így működik – hogy a szolgáltatótól nem lehet ellopni a felhasználó hangját vagy képmását, amit más oldalon fel lehetne használni. A Yoti azonban képes úgy azonosítani az ügyfeleket, hogy az új nyersanyagot elemzi majd összeveti a tárolt mintával.

No Title

No Description

A Yoti a regisztrációhoz egy Androidot vagy iOS-t futtató okostelefont használ. Azonosításkor pedig egy QR-kódot kell lefotózni a készülékkel és egy legalább ötjegyű PIN-kódot kell megadni. Ha erős azonosításra van szükség, akkor a képernyőn megjelenő véletlenszerű szavak felolvasásával azonsíthatja magát a felhasználó.

A Yoti szolgáltatását egyelőre pár tucatnyi szolgáltatás teszteli, az appot 141 ezren töltötték le. Nagyobb oldalakra még nem jutott be az azonosítási szoltáltató.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?