Milyen szavakat használ, aki öngyilkosgyanús? Nem pont azokat, mint gondolnánk.

binary-2175285_1280
Fotó: Pixabay.com

Másik árulkodó jel a síró emotikon – nem nagy tűnik nagy felfedezésnek, mégis az. Ha felbukkant, a Crisis Text Line önkéntesei az átlagnál 11-szer sűrűbben kényszerültek mentőt hívni a klienshez. A CTL eddig több mint 9000 ilyen szót vett fel bővülő adatbázisába.

Nancy Lublin, a nonprofit szolgálat vezetője szerint az új szűrőnek hála kollégái már 39 másodperc alatt kiszűrhetik az azonnali segítségre szorulók szövegeit az addigi 2 perc helyett. Eddig nagyjából lehetetlen volt rangosorolni a hívásokat, a súlyos eseteket most viszont egyből tovább lehet adni az „intenzívre”. Nem a CTL az egyetlen, ami az utóbbi időben errefelé mozdul, nemrég a Facebook is bejelentette, hogy öngyilkosság-figyelő MI-t indít, az OurDataHelp pedig arra kér önkénteseket, hogy online adataik felajánlásával segítsék az ilyen irányú kutatásokat. Ezzel együtt a CTL-nél még mindig csak 1% az „aktív mentések”, vagyis az olyan esetek aránya, ahol a hatóságot kell riasztani, a cél inkább az, hogy megerősítsék az ügyfelek önbizalmát és kríziskezelési képességeit.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?