A Mcdonalds autós ablakába tényleg felesleges embert ültetni. Egy amerikai startupnak van is ötlete arra, hogy kellene megoldani a problémát.

A Mcdonalds autós ablakába tényleg felesleges embert ültetni. Egy amerikai startupnak van is ötlete arra, hogy kellene megoldani a problémát.

(Fotó: Rennett Stowe CC-BY)

Távolról sem akarunk azzal ijesztgetni bárkit, hogy jönnek a robotok és elveszik a munkánkat. Mármint jönnnek, átalakítják a munkaerőpiacot, sőt az amúgy optimista Yuval Noah Harari történész és filozófus szerint a jövőben sokkal többször kell majd újra feltalálnunk magunkat, de ezt a kérdést nem lehet egy rövid fintech hír keretein belül tárgyalni. (Kezdésnek itt egy remek Harari cikk.)

Az viszont már ér egy hírt, hogy a Clinc nevű amerikai startup azzal foglalkozik, hogy a szokott banki, fizetési fintech fejlesztések helyett új iparágakban honosítson meg fintech jellegű megoldásokat. Most éppen azon ügyködnek, hogy a drive-in gyorséttermekben az üvegfülkében ülő embert cseréljék le csevegőrobotra.

A hangosmenünél eggyel okosabb rendszert a Techcrunch újságírójának mutatták be. Az ebből született cikk szerint érződik, hogy a termék nincs kész, de azt tudja, amit mondanak róla. Úgy lehet ételt rendelni, ahogy egy embertől kérnénk, és még változtatásokat is lehet kérni. Emellett nem hat hangosmenünek a rendszer, hanem valódi beszélgetésre alkalmas.

Clinc AI | Conversational AI For Finance

A cég korábban bankokkal együttműködve épített olyan megoldásokat, amelyek strukturálatlan, természetes emberi beszédből nyertek ki információkat.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?