A QR-kód egy nevetséges eszközből vált a legföldszintesebb, szinte minden mobilon működő elterjedt technológiává. A fene sem hitte, hogy a fintech egyik alapja lesz.

Tíz éve még nyugodtan lehetett röhögni a QR-kódon. Olyan eszköz volt, amit béna marketingesek raknak rá olyan óriásplakátokra, amelyek túl messze vannak a mobilok kamerájának. Aztán rajtaütésszerűen eltelt egy évtized, és a kínaiak kitalálták, hogy a NFC-nél és bluetoothnál gyorsabb adatátviteli mód a fintechben az egyik mobilon felvillantott, a másikon leolvasott QR-kód.
A módszer még nincs ott minden fintech appban, de lassan tanulnak már a piaci szereplők. A Venmo, az Egyesült Államok legnépszerűbb pénzküldős appja a héten bevezette a felhasználók profiloldalán feltűnő kódokat. Az új funkció a másik felhasználó nevének vagy azonosítójának begépelését próbálja megspórolni.
A közvetlen leovasás mellett a kódot el lehet küldeni más üzenőszolgáltatásokkal, meg lehet osztani közösségi oldalakon, és a telefon fotógalériájában is el lehet menteni.
No Title
No Description
A Techrunch szerint különösen akkor hasznos az újítás, ha a barátunk nagyon gyakori nevet visel. Ilyenkor egyszerűbb a név vagy a telefonszám alapú keresésnél, ha befotózzuk a másik mobiljáról a kódot, majd hozzáadjuk az ismerőseink listájához.
QR-kódos barátkeresés korábban a Snapchatben volt, a Facebook Messengere is bevezetett egy hasonló funkciót, valamint a Spotify mobilos kliensének fejlesztői gondolták úgy, hogy a számok megosztásának kézenfekvő módszere a befotózható kód. A legnagyobb kódhasználó azonban a fizetési funkciót is kínáló WeChat, amely Kínában lassan mobilokra és kódokra cseréli a készpénzt.
Szólj hozzá