
(fotó: Eduardo Woo / Flickr CC-BY-SA)
Rég volt szó a Pokémon Góról, a végtelen szörnygyűjtögetős játék besimult a mindennapokba. Ez viszont nem jelenti azt, hogy az emberek abbahagyták volna a játékot.
A Sensor Tower mobilos analitika szolgáltatás adatai szerint a játék mostanra elérte a 200 millió dolláros bevételt. A Candy Crush Soda Saga az első hónapjában csak 25 millió dollárt tudott összeszedni, de még a szupersikeres Clash Royale sem lépte át a 125 milliót.
Még jobb hír a Nintendo vagy a Niantic részvényesek számára, hogy a játékosok egyre többet költenek. A Pokémon Go bevételei sokáig hasonló görbét rajzoltak, mint a Clash Royale bevételei, de aztán a játék elérhetővé vált Japánban, a számok pedig kilőttek az űrbe.
Még egy Japánt nem találnak, de nem kell félteni a Pokémont
Valószínűtlen, hogy ezt a trükköt még egy országban be tudja mutatni a Pokémon. De nincs is feltétlenül szükség csodára, vagy robbanásra, hátra vannak ugyanis még olyan, mobilhasználók millióival rendelkező országok, mint Korea, India vagy Kína. A lényegi kérdés, hogy mitől is lett világsiker a játék, hiszen az augmented reality nem új dolog, és a játék tulajdonképpen még nincsen készen. Egy hónappal az indulás után érdemes azzal a szemmel nézni a folyamatot, hogy egy közepesen érdekes, lényeges funkciókat nélkülöző programból hogyan lesz világsiker. Valami nagyon betalált.
Érdekes lenne adattal rendelkezni arról, hogy a kávézójukat pokécsalival felszerelő vállalkozók és a fiatalokat pokémonos biztosítással csalogató bankok mennyi bevételhez jutottak a játék sikerét meglovagolva. Erről azonban nincsenek számok.
Szólj hozzá