Nagyobb baj, hogy a havi milliós, tízmilliós bevételek helyett pár ezer dollárok folynak be a cég kasszájába. Rosszul természetesen a felhasználók fognak járni.

123rf

A kriptovaluták hosszú ideig tartó bezuhanása miatt olyan, mintha egy csontvázakkal telitömött, a plafonig érő szekrényt nyitottak volna ki. Csak úgy potyognak a csontok. Az Andreessen Horowitz által több, mint 300 millió dollárral feltőkésített Helium kriptós startupról épp az derült ki, hogy olyan ügyfeleket is feltüntetett a honlapján, amelyek nem is állnak kapcsolatba a céggel.

A Helium sorsa önmagában is érdekes. A cég wifis eszközöket adott el az embereknek, azt ígérve, hogy az internet megosztásával jelentős, kriptóban kifizetett bevételre tehetnek szert. Ez nagyban hasonlított a web 2.0-s idők Fon nevű hálózatára. A Helium hotspotokkal szemben a Fon hálózatai el is terjedtek a nyugati nagyvárosokban, azonban az olcsó szélessávú mobilnet végül versenyképesebb alternatívának bizonyult.

A Helium honlapja szerint a cég mesh hálózatát használja a Lime közösségi rollermegosztó startup – amelynek megtérülése a hasonló mikromobilitási startupokkal együtt önmagában is kétséges – és a Salesforce B2B szolgáltató is. A Lime azt nyilatkozta a Techcrunchnak, hogy 2019 óta nincs kapcsolata a Heliummal, és akkor is csak a rendszer tesztelésében vett részt. A Salesforce közleménye szerint pedig „a Helium nem a Salesforce partnere”.

Tekintve, hogy a Helium a több száz milliós befektetés mellett havi párezer dolláros bevételt tud bemutatni, így a helyzet különösen kínos. Arra talán egy kockázati tőkebefektetőnek sincs türelme, hogy 2-300 éves megtérülésekre várjon.

Rosszul természetesen azok járnak, akik 4-800 dollárért megvásárolták a Helium routerét. Ők az ígért havi 100 dolláros passzív bevétel helyett havi 20 dollárokat kapnak a cég kriptovalutájában, és még ez is egy olyan összeg, amit alapvetően a befektetők által adott pénzzel pótolnak ki.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?