Egy egyszerű mobilbank alapítással lehet, hogy már nem lehet kitűnni a tömegből. A több szolgáltatást, számlát egyesítő, azokhoz PFM-szolgáltatást nyújtó appal még lehet robbantani. Az amerikai MoneyLion épp most szerzett 100 millió dollárt arra, hogy növelhesse amerikai piaci részesedését.
A lassan unikornis státuszba érő hat éves fintech az előző, harmadik körében 60 millió dollárt szerzett. A szerződést már tavaly a második negyedévben aláírták, de eddig nem jelentették be. A cégben összesen 200 millió dollárnyi befektetést gyűjtött, az értékelése pedig a Techcrunch szerint egymilliárdra rúg hamarosan.
A szolgáltatáskínálatát tekintve a MoneyLion hitellel, megtakarításokkal és vagyonmenedzsmenttel foglalkozik. Ezzel illeszkedik azoknak a mobilbankoknak a sorába, amelyek elsősorban nem tranzakciós bankolásból akarnak megélni. A cég egy felületen teszi áttekinthetővé a más pénzintézeteknél vezetett számlákat. Ez mára lassan kötelezően lefejlesztendő szolgáltatássá vált minden neobanknál.
A MoneyLion bevételei a havi húsz dolláros prémiumszolgáltatásból származik. Ez banki, befektetéskezelési és hitelszolgáltatásokat tartalmaz. A cég nem közölte, hogy hány fizető ügyfele van, sőt az ingyenes ügyfelek számáról is csak azt lehet tudni, hogy ötmilliós nagyságrendben használják az appot.
A cég a létező ügyfelek jobb kiszolgálásában látja az előre vezető utat. Fontosnak azt tartják a statisztikák közül, hogy tavaly 12 millió dollárnyi pénzvisszatérítést utaltak el az ügyfeleiknek cashbackként, és az ügyfelek hetven százalékának harminc pontot javult a hitelképességi indexe.
Szólj hozzá