Megér-e havi nyolcszáz forintot az app, ami évi kétszázezret segít megtakarítani. Ne vágjuk rá az igent! Most teszi fel erre a kérdésre a sorsát egy startup.

Bitang kemény kérdést kell megválaszolniuk maguknak a Digit spórolós startup felhasználóinak. A cég még áprilisban jelentette be, hogy száz nap múlva átalakul fizetős szolgáltatássá. Akik a felhasználói maradnak az egyelőre csak az Egyesült Államokban működő Digitnek, azoknak havi 2,99 dollárt – azaz körülbelül 800 forintot – kell fizetniük érte.
A lépés a Digit számára is kockázatos. A szolgáltatás úgy működött, hogy miután a felhasználó összekötötte a bankszámlájával és engedélyt adott annak a kezelésére, pár naponta elutalt egy kisebb összeget egy megtakarítási számlára. A Digit algoritmusai figyelték a felhasználó bevételeit, költési szokásait és azt is, hogy ne vonjanak el túl sok pénzt a folyószámláról. A digites számlához bármikor hozzáférhettek az ügyfelek, viszont a megtakarítás folyamata nem volt túl feltűnő.

(fotó: Luca Florio / CC-BY)
A Digit eddig az általa kezelt betétek kamatából akart pénzt keresni. Az előfizetéses üzleti modellre történő átállás nagy változás a cég életében. Ugyanakkor az ügyfelek szempontjából is barátibb ez a modell, mint a reklámok megjelenítéséből vagy az adatok eladásából származó bevétel.
Saját bevallása szerint a 2013-ban alapított Digit dinamikusan nő. Túl vannak az 500 millió dollár megakarításán, sőt valószínűleg a hétszáz milliót is meghaladták. A cég úgy számol, hogy a legkevesebbet megtakarító ügyfelek is évi ezer dollárt képesek félrerakni az appot használva. Valószínűnek érzik, hogy a többségnek ez meg fog érni évi 36 dollárt.
Szólj hozzá