A jövő munkaerőpiaca akár még olyan hely is lehet, mint a Mad Max filmek sivataga. De lehet, hogy egy-két jó ötlettel a kellően kreatív emberek megmenthetik magukat.

A jövő munkaerőpiaca akár még olyan hely is lehet, mint a Mad Max filmek sivataga. De lehet, hogy egy-két jó ötlettel a kellően kreatív emberek megmenthetik magukat.

Senki sem akarja, hogy a következő állása a kocsi elejére kötözött sikító ember legyen (Fotó: Laughlin Elkind / CC-BY)
Senki sem akarja, hogy a következő állása a kocsi elejére kötözött sikító ember legyen (Fotó: Laughlin Elkind / CC-BY)

Remek – azt még eldöntjük kinek remek – jóslatokkal jelentkezett az Aon humánerőforrás cég a munka jövőjéről. A cég szerint 2020-ra ötmillió munkahely szűnik meg csak az Egyesült Államokban, a munkavállalók negyven százaléka pedig szabadúszó lesz. Az emberek ebben a világban a hosszútávú munkaélményt fogják keresni, nem az alkalmazotti státuszt.

Az Aon ezzel a pár mondatnyi jövőjóslással egy olyan versenyt hirdetett meg, amiben a jövő munkahelyéről lehet kreatív ötleteket írni. Nevezni 140 karakteres pályaművekkel lehet – ez a gyakorlatban maximum két mondat. A legkreatívabb 120 ötlet gazdáját egy augusztusi versenyre hívják meg, ahol csapatokban dolgozhatnak a legígéretesebb, a trendekbe leginkább belesimuló problémákon. Emellett a három legjobb ötlet gazdája a HR-festen is bemutathatja ötletét.

Hogy mégis mire kell gondolni? Például Veres Rita, az Aon vezetője szerint olyan tanulási környezet megteremtésére, amely 12 hónap alatt megszerezhetővé tesz egy szakmát, mert ennyire gyorsan változnak a követelmények. Az ötlet szabadon bővíthető, például azzal, hogy miből él a munkavállaló abban az egy évben amíg új szakmát tanul, vagy hogyan finanszíroznak a cégek ilyen továbbképzési programokat.

De van nyitottság a távmunkát elterjedtebbé tévő ötletre. És az y-generációs munkavállalók megtartására használható trükkökre is.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?