“Álmodtam egy világot magamnak, itt állok a kapui előtt” – énekelte Pataky Attila egyáltalán nem a virtuális valóságról. Pedig ha tudta volna, mit ki fognak találni.

(Forrás: Staramba)
(Forrás: Staramba)

A legtöbb cégről meg lehet tippelni, hogy mégis mivel próbál majd pénzt keresni. Még azokban az esetekben is, ha nem a bevétel termelés az elsődleges célja, hanem a felhasználók számának növelésén dolgozik valójában. A Facebook lazaságát kihasználó tokennél ez nem ennyire egyértelmű.

Staramba

A Staramba nevű token azt ígéri, hogy egy virtuális valóságban található megosztott világban lehetünk részvényesek, bérlők vagy befektetők. Ha az ötlet ismerősnek hangzik, nem véletlen. A Second Life nevű MMO-játék pont ugyanezt ígérte tizenöt éve az akkori digitális márkáknak. Az Index be is költözött a virtuális valóságba. Az ötlet pedig már itt sem volt eredeti, Neal Stephenson Snow Crash című regényében énekelte meg a kilencvenes évek legelején az üzleti környezetként működő virtuális világokat.

STARAMBA.spaces from Staramba ITO on Vimeo.

A Staramba azt ígéri, hogy több ezer sportolóval, sztárral és celebbel lehet majd együtt lógni a virtuális világukban. A szolgáltatás reklámjában maga Paris Hilton mondja el, hogy annyira életszerű a szolgáltatás, mint semmi más. A whitepaper rögtön azt is megígéri, hogy a virtuális világok kiadás többmilliárd dolláros üzlet lesz. Innentől pedig zuhognak a nevek Christiano Ronaldótól Ferenc pápáig.

A cég más területen már keres pénzt. Például a Pro Evolution Soccer játékhoz több híres focistáról ők készítették a 3D-s avatatárt, így elmondhatják magukról, hogy licencszerződésük van nagy fociklubokhoz. A sportolók mellett a Kiss, több WWE pankrátor és természetesen Paris Hilton is partnerük.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?