Zöldebb is és menőbb is, mint a Vespa. Párizsban és Berlinben bérelni lehet, Tajvanon vehetünk magunknak sajátot. A buszt ugyan nem cserélnénk le rá, de kiegészítőnek jó lesz.

Zöldebb is és menőbb is, mint a Vespa. Párizsban és Berlinben bérelni lehet, Tajvanon vehetünk magunknak sajátot. A buszt ugyan nem cserélnénk le rá, de kiegészítőnek jó lesz.

6-gogoro-2-groupshot

Új motorokat mutatott be a Gogoro nevű tajvani startup. A cég a 2015-ös CES-en mutatkozott be egy teljesen új, az utolsó alkatrészig kitalált, tömeggyártásra alkalmas elektromos robogóval.

A gép annyira jól nézett ki – és emellett annyi modern, zöld technológiát építettek bele – hogy még az ikonikus Vespa is lejárt lemeznek tűnt mellette. Pedig a Vespa kihúzta már pár évtizedig úgy, hogy folyamatosan szexi volt.1-gogoro-2

A cég frissen bemutatott Gogoro 2-es robogója ha lehet még szebb, az elődjénél. És bár először Tajvanon lehet majd megvenni 1300 dollárnak (azaz 360 ezer forintnak) megfelelő pénzért, hamarosan valószínűleg Európában is találkozhatunk vele. Berlinben és Párizsban üzemeltet közösségi robogóflottákat a cég.4-gogoro-2-big-trunk

A motor semmi nagyon feltűnő dolgot nem tud: mivel elektromos motorja van ezért jól gyorsul, a végsebessége 90 kilométer per óra, és 110 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Szóval városi szaladgálós eszköz. A motor appal nyitható, ujjlenyomat olvasóval is azonosíthatja magát a tulajdonos, LED-es a fényszórója, és végre sikerült rá tervezni egy utasülést és némi csomagtartót is. És ki ne hagyjuk a lényeget: csinos.

A töltés mellett az akkut cserélni is lehet. Tajvanban már 350 akkucsere állomás működik, és a cég további 500-at tervez nyitni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?