A trükk egyik fele természetesen az, hogy kockázati tőkéből növekszik az amerikai neobank. Az ötleteik azonban nem rosszak.

Banki jutalékok helyett a kártytársaságtól kapott 1,5 százalékból tervez megélni a Chime nevű San Francisco-i neobank. A cég harmadik körben 70 millió dollárnyi befektetést gyűjtött, ezzel az értékét 500 millió dollárra becsülik.
A Chime nem meglepő módon az y-generációt célozza meg. A cég a más neobankok által is célba vett bankfiókot nem igénylő, személyre szabott mobilos szolgáltatásokra viszont vevő csoportot akarja az ügyfelei közöt tudni. Emellett a magas és átláthatatlan banki jutalékrendszernek üzentek hadat. Utóbbit akkora elánnal tették, hogy nem is számítanak fel semmilyen jutalékot, nincs minimális számlalimit. A Chime szeret arra mutogatni, hogy az amerikai bankok 34 milliárd dollárnyi hiteltúllépési és késedelmi díjat szedtek be csak 2017-ben.
A Chime amellett, hogy a Visa interchange díjából származó pénzekből akar élni, kínál még érdekes dolgokat. Az alapító rendelkezik pénzügyi tapasztalattal, de a háttere teches.
Azt akartam ezzel a céggel, hogy azoknak a fősodorbeli ügyfeleknek nyújtani, akiknek van a Wells Fargónál vagy a Bank of Americánál számlájuk, de több ok miatt nem elégedettek velük
– mondta Chris Britt, a Chime egyik alapítója és vezérigazgatója a TechCrunchnak.
A kötelező köröket szépen teljesíti a Chime. Van apró félretevős megtakarítási funkciója. Képes a bejövő fizetés megadott százaléknyi részét félrerakni egy megtakarítási számlára. Kezel – ez európaiként elképzelhetetlen – fizetési csekket, sőt azt gyorsabban írja jóvá, mint a versenytársak. Ezekkel pedig elért az egymillió ügyfelet, a szám pedig havi százezerrel emelkedik.
A következő lépés a hitel és hitelképesség kezelés lesz a cég számára. Rövidtávú hitelekben és a felhalmozódott tartozás kezelésében is gondolkodnak.
Szólj hozzá