Habár növekszik a cég, még így is jó sokat vesztettek.

A jelentésükben az áll, hogy 3,1 milliárd dollárnyi jövedelmük volt 2019 első negyedévében, ami 20 százalékos növekedés az előző évi adatokhoz képest. Viszont ugyanebben az időszakban vesztettek 1,1 milliárdot.

Szépen növekszik az Uber Eats is, ami a gyakorlatban inkább hátrány, mint előny. Ugyanis hiába termeltek vele 536 millió dollárt, ami 89 százalékos növekedés az előző évhez képest, ha többet fizetnek az éttermek és a sofőröknek, mint a bevétel. Ezzel szemben az autómegosztós szolgáltatásuk csak 10 százalékot nőtt. Latin-Amerikában a legrosszabb a helyzetük, ahol ugyan jelen vannak Brazíliában, Kolumbiában, Peruban, Mexikóban és Costa Ricán, de a kínai Didi és más helyi szolgáltatások komoly konkurenciát képeznek az Ubernek.

Az Uber amerikai versenytársa, a Lyft is csúnya negyedévet zárt, ők is vesztettek nagyjából egymilliárd dollárt. Ez felvet néhány kérdést azzal kapcsolatban, hogy mennyire működőképes ezeknek a vállalatoknak az üzleti modellje.

Címlapkép: 123rf


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?