Nemzetközi terjeszkedéssel és üzleti szolgáltatásokkal akar növekedni a Razorpay. Az indiai fizetési szolgáltató az első olyan fintech cég lehet, amely a szubkontinensről indul világhódító útjára.

Nemzetközi terjeszkedéssel és üzleti szolgáltatásokkal akar növekedni a Razorpay. Az indiai fizetési szolgáltató az első olyan fintech cég lehet, amely a szubkontinensről indul világhódító útjára.

Indiában lassan halad a készpénz nélküli társadalom terjedése, a Razorpay viszont az élen jár
Indiában lassan halad a készpénz nélküli társadalom terjedése, a Razorpay viszont az élen jár
(fotó: Pixabay)

A Razorpay alapvetően egy olyan fizetési szolgáltatás, amelyet online kereskedők építhetnek be a boltjaikba. Eddig csak Indiában volt elérhető, de tervezi a délkelet-ázsiai és a nyugat-ázsiai tereszkedést a cég. 2018-2019-re mindkét területen jelen szeretne lenni.

Először Indonéziát vesszük célba, aztán Sri Lanka és a Közel-Kelet lehet a következő

mondta Hasrhil Marhur, a cég alapítója a The Hindu újság Business Line című gazdasági mellékletének. Mielőtt azonban a cég terjeszkedésbe fogna, helyi partnereket keres.

A Razorpay szolgáltatását 30 ezer üzlet használja, a cég 2017-es terve ennek megduplázása. A B2B piac megcélzásával pedig további kereskedőkhöz akar bejutni a cég. Az appja például képes fizetési terminállá (ePOS) alakítani az okostelefonokat. Ezt az eddig alig ötvenezer ember által letöltött appot az év végére másfél millió kereskedő telefonján szeretnék látni.

Két év múlva már pénzt is termelnek

A Razorpay a második olyan indiai startup volt, amely bekerült az amerikai Y Combinator akcelerátor programjába. A cég amerikai mércével mérve szerény, 11,5 millió dolláros tőkebefektetésből gazdálkodik, ez azonban elég a következő két évre.

Ebben az évben a bevételek és a forgalom megtízszereződésére számítunk. A célunk, hogy elérjük a profitábilis, fenntartható működést

– mondta a startup alapítója a The Hindunak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?