Lassú volt az átállás az új rendszerre, ezért költöztetés helyett inkább megszabadul pár ügyféltől a Simple neobank.

(fotó: Simple)
Alaposan megszívatta az ügyfeleinek egy részét a Simple amerikai neobank. A cég nem tudott teljesíteni egy határidőt, amit az anyavállalata, a BBVA banki óriás szabott nekik. Hogy a feladat – az ügyfelek a BBVA rendszerébe költöztetése – mégis kész legyen időre, a Simple megszabadult az ügyfeleinek 0,7 százalékától.
Seriously @i2pi @shamir_k closing my @simple account, on a product I actually use 🙁 Realize this isn’t likely you, but more @thebancorp SMH pic.twitter.com/ZCljUsjBfD
— arfrank (@arfrank) April 13, 2017
A neobank emailben értesítette a megszüntetendő fiókok tulajdonosait arról, hogy önhibájukon kívül kénytelenek lesznek új bankot keresni, vagy egye fene, nyithatnak egy újat is náluk. A levélben logisztikai problémákra hivatkoztak, de a Bank Innovation kérdésére már bevallották, hogy a kaszálásra a határidő betartása miatt van szükség.
A problémát a lap szerint az okozta, hogy a 2014-ig a Bancorp Bankot használó fintech évek óta küzd a régi fiókok költöztetésével. Idén februárban már arról beszéltek, hogy a fiókok 87 százalékát az új tulajdonos, a BBVA rendszerébe migrálták át. A folyamat az utolsó majdnem egy százaléknyi ügyfél elbocsátásával ér véget.
Bizalom? Pont arra kellene vigyázni
Ha valami egészen biztos, akkor az, hogy ez a mostani lépés sem növeli a fintech cégekbe és neobankokba vetett bizalmat. A Capgemini és a Linkedin közös, nyolcezer fő megkérdezésével végzett felmérése szerint ez a bizalom ráadásul nem túl acélos. Csupán a válaszadók 25 százaléka mondta azt, hogy megbízik a fintech szolgáltatásokban. A legtöbben az átláthatóság hiányát említették gátló tényezőként.
Szólj hozzá