A homokozóban minden szép és jó, de azért nem árt néha kilépni az igazi világba. Ehhez még képzeljük ide háttérzenének a Pancsolós kislányt is. És ha lehet, akkor egy sikeres és életvidám pancsolót, mert a Monzo brit neobank épp sikeresen mászott ki a homokozóból.

A 2015 óta létező startup úgy kezdte az üzletet, ahogy a neobankok szokták. Kevés, egyszerű szolgáltatással és egy hozzájuk csatolt prepaid kártyával indították be a bizniszt. Viszont 2017-ben teljes banki licencet kaptaz a FCA-tól, és úgy döntöttek, hogy módosítanak a felálláson. Kezdésnek bevezettek egy teljeskörű folyószámla terméket, és megkérték a felhasználóikat, mind a 470 ezret, hogy váltsanak arra. 362 ezren váltottak, míg 98 ezren úgy döntöttek, hogy nem mennek át az új termékre.
A döntés nem vagylagos, nem lehet azt választani, hogy a régi módon használják tovább a prepaid kártyákat. Ezek a kártyák nem használhatók fizetésre a továbbiakban, a hozzájuk kapcsolódó számlák sem üzemelnek. Viszont közel százezer ügyfél elvesztésével valódi bankká alakította át magát a cég.
A számokon pedig még javít egy keveset az, hogy a Monzo saját statisztikái szerint az aktív ügyfeleinek 94 százaléka megmaradt. Nem csak a neobank próbálja annak eladni, tényleg sikertörténetnek tűnik.
Az új számlacsomag ügyesebb költésfigyelést, spórolási funkciókat, bankon belüli utalásokat, ingyenes külföldi kártyás fizetést kínál. Illetve lehetőséget ad a Google Pay használatára.
Szólj hozzá