A startupok árának ingadozása nem új jelenség, de az, hogy az Instacart értékelése negyven százalékot csökkent, így is meglepő. Pedig az ételkiszállítási startup a koronavírus időszak sztárja volt.


A legutóbbi tőkebevonás után 39 milliárd dollárra értékelték az Instacartot. Most, újabb 265 millió dollár begyűjtése után, amit az Andreessen Horowitz, a Sequoia Capital és néhány kisebb csoport dogobb össze, már csak 24 milliárd a cég értéke.

A cég reméli, hogy az új, reálisabb összeg könnyebbé teszi az új alkalmazottak toborzását és a meglevők megtartását. A cég nem az értékelésre, hanem arra fókuszálna, hogy ők a piacvezetők a saját területükön. És értékelések helyett a hosszútávú sikerességet tartják szem előtt.

Az értékcsökkentést sem a befektetők diktálták, hanem az Instacart maga. A cég széfjében több mint egymilliárd dollár van pénzben és gyorsan likviddé tehető értékpapírokban, így a befektetésre nem volt óriási szüksége. Ráadásul a Bloomberg információi szerint a bevételek is úgy növekednek, hogy nincs mitől félnie a startupnak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?