Hatmillió dollárból építheti meg a limitált kiadású edzőcipők legnagyobb áruházát a StockX. A befektetők között olyan hírességek is megtalálhatók, mint Eminem vagy Mark Wahlberg.

A sneakerkultúra amúgy is nagyot megy mostanában. A GOAT nevű app alapú tornacsuka-piac harmincmillió dollárt gyűjtött össze fél év alatt különböző befektetőktől. Az appot 1,5 millió ember használja.
A StockX annyiban különbözik a Vaterától, Ebaytől vagy egyéb apróhirdetés oldalaktól, hogy a tőzsde működési elvén nyugszik. Csak épp nem Tesla részvényt keresnek X dollárért vagy MOL-t kínálnak Y-ért, hanem például Nikelab AF1 Downtown X Acronym cipőt. Tranzakcióra csak akkor kerül sor, ha a kínálat és a kereslet találkozik. A rendszer előnye, hogy a vásárlók azonnal tudják, mennyit kell költeniük, ha egy bizonyos cipőt meg akarnak venni, az eladók pedig gyorsan fel tudják mérni a keresletet.
Emellett a cipőtőzsde segít beárazni a gyűjteményeket. Emelett a StockX üzemeltet eredetiségellenőrző osztályt is, akik meg tudják állapítani, hogy hamisítvány-e egy-egy cipő. Tekintve, hogy a fent példának hozott Nikelab X Acronym cipő százezer forint körüli áron kapható most az Ebayen, egy ilyen szolgáltatás sokat segíthet a kereskedelem biztonságossá tételében.
A cég azon gondolkodik, hogy ha a cipős ötlet beválik, más limitált javak kereskedelmébe is beszállnak. A táskák és az órák piaca az, ahol az alapító szerint gyorsan boldogulnának.
Szólj hozzá