A legutóbbi CES egyik eldugott színpadán nők helyett rúdtáncos robotok szerepeltek, de a #metoo korában itt is félreértették a művészt.

poledancer

 

 

 

 

 

 

 

 

A jubileumi 50. CES (Consumer Electronics Show, a világ legnagyobb tech-, jövő- és bizgentyűkiállítása) hagyományos színhelyén, Las Vegasban is kezd visszaszorulni a szórakoztatóipari szexizmus, vagyis kevesebb alulöltözött nő, több érdemi tartalom várta a kedves látogatót. Ebbe az irányba ment egy férfimulató, a Sapphire klub különleges attrakciója: a szokásos rúdtáncosnők helyett robotok rázták 50 Cent és Pharrel zenéjére (akadtak élő nők, de csak a vendégeket üdvözölték, illetve fényképezkedni lehetett velük fényes robotszerkójukban).

Giles Walker’s LAST SUPPER

Giles Walker’s extraordinary Last Supper. A fully animated sculpture consisting of thirteen mechanical figures who interact around a table. A year in the mak…

Az ötletgazda Giles Walker, az ócskavasból és roncsokból dolgozó angol szobrász, aki többek közt az Utolsó vacsora rendhagyó feldolgozásáról és hajléktalan robotjairól ismert. Bevallása szerint az ihlet évekkel korábban jött, amikor először jelentek meg az utcán a térfigyelő kamerák Angliában, a robotok tűsarka és kamerafeje pedig a kukkolás kultúráját hivatott parodizálni. A #metoo hisztérikus légkörében persze akadt, akinek nem volt humora, se művészi érzéke, és csak a macsó gépkultusz újabb megnyilvánulását vette észre. Walker szándéka pedig egészen más, ennek tudható be, hogy művei direkt távol állnak a „szexi robot”-közhelytől. Aggodalma szerint előbb-utóbb elkészül a gép, amit nem csak a kézikönyvben leírtak szerint lehet majd használni, de akár meg is erőszakolni, innen talán már csak egy lépés a bármire rávehető gyerekrobot, és így tovább – kit érdekel, ha csak robotok, teljesen legális lesz minden, a széles körben terjedő lelki defektek szintén, és akkor a megalázott gépek MI-jének ingoványos témájához még hozzá se mertünk szólni. A szobrász ezzel együtt beismeri, hogy kanbulikra is kölcsönözhető művei szépen hoznak a konyhára, és kortárs művészként nem engedheti meg magának, hogy ennyi pénzt kidobjon az ablakon, már csak a többi projektje miatt sem.

Ha úgy tetszik, máris robotstrici lettem

– nyilatkozta önkritikusan.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?