Az IBM és a világ egyik legnagyobb szállítmányozási cége által indított kezdeményezést lassan a konkurencia is elfogadja.

(Fotó: tsuna72 / Flickr CC-BY)
(fotó: tsuna72 / Flickr CC-BY)

Közismerten szeretjük a logisztikai blockchaines történéseket, mert a nemzetközi szállítmányozásban mozgó konténerek követésére tényleg jó eszköznek tűnik a blokklánc. Az IBM és a Maersk közös TradeLens nevű megoldása mellett nagy szállítmányozók is elkötelezték már magukat. Olyanok is, akik nem a Maersk.

A legújabb hír, hogy Omán legnagyobb kikötője, Salalah is támogatni fogja a TradeLens platformot. A blockchain megoldásnak az adja az értékét, ha a teljes ellátási lánc minden eleme támogatja azt. Ha van olyan állomás, ahol a szállítmány elkeveredhet, vagy ahol az ügyintézés papíron történik, úgy az egész mit sem ér.

A korábbi konténerkövetési rendszerek legkomolyabb gyengesége az volt, hogy a túlnyomórészt papíros ügyintézési út miatt hosszú hetek alatt lehetett csak összegyűjteni egy szállítmány összes dokumentumát. Ez nem probléma, ha minden megérkezik a rendeltetési helyére, viszont jelentős ügyintézési teher, ha valami elkallódik út közben.

A privát blockchainre épülő megoldások egyre népszerűbbek a logisztikai iparágban. Az IBM és a magában is óriásnak számító Maersk is ezért kezdett saját megoldás fejlesztésébe. Omán kikötője pedig azért lett partner, mert azt várja a TradeLens támogatástól, hogy komolyabb csomóponttá válik a globális kereskedelemben.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?