Uber-klón, netpincér jellegű cég és egy e-kereskedelmi vállalat. Ki fektet be ilyen ötlettelen cégekbe? A helyes válasz: Kína legbefolyásosabb befektetője.

Minden trendelemző cikknél érdekesebb azt megnézni, hogy a legnagyobb pénzemberek mibe fektették a pénzüket. Különösen akkor, ha a szóban forgó üzletember Jack Ma, az Alibaba-csoport feje, aki a kínai fintechtől az amerikai startupokig mindenben benne van, és akinek a cégcsoportja pedig 4 milliárd dollárt fektetett be idén – írja a TechInAsia.

jack ma

Az Alibaba-csoport konzervatív évet zárt, de ez nem azt jelenti, hogy kínai állami kötvényekben tartották a pénzüket. Csak az Ele.me nevű ételkiszállítós startupba 1,25 milliárd dollárt fektettek be. A körben nem csak az anyacég, hanem az Ant Financial nevű pénzügyi leányvállalata is részt vett. És hogy mit kaptak ennyi pénzért? Részesedést a legmenőbb ételkiszállítós startupból, segítséget az Alibaba-csoport saját kiszállítós cégének üzemeltetésében, és az Ele.me-t még jobban bekötötték az Alipay szolgáltatásba.

A Lazada délkelet-ázsiai e-kereskedelmi cég egymilliárd dollárt kapott az Alibaba-csoporttól, ami viszont ezért cserébe irányító részesedést szerzett a cégben. A lépés egyértelmű terjeszkedés Szingapúr, Indonézia, Malajzia, a Fülöp-szigetek, Thaiföld és Vietnam felé.

didi

A kínai Uber, a Didi Chuxing tőkebevonási körében komoly szerepet játszott Jack Ma. Nem lehet pontosan tudni, hogy a tavaly 4,5 milliárd dollárt begyűjtő cég mennyit kapott az Alibaba-csoporttól, de egymilliárd dollár körüli összeget tippelnek. Emellett az Alibaba a cég konkurensébe, a Ucar-ba is rakott pénzt, biztos, ami biztos.

Ma leginkább sci-fi és egyben legbizonytalanabb befektetése az amerikai VR-eszközöket fejlesztő Magic Leaphez került. Itt sem tudni, hogy a kínaiak mekkora részét állták a startup 793 millió dolláros tőkebevonásának, de az biztos, hogy az Alibaba vezette a befektetési kört. Ami peches dolog, mert a decemberben megjelent oknyomozó cikkek szerint a Magic Leap technológiája negyedannyit sem tud, mint amit a cég ígért.

Végül pedig vett magának az Alibaba-csoport újabb 1,4 százaléknyi részesedést a Weibo nevű kínai mikroblog szolgáltatásban. Ezzel 31,5 százalékra nőtt a részesedésük.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?