A legjobb haverunk lesz a pénzintézet a jövőben?
Nem biztos, hogy igen a válasz. Lehet, hogy megússzuk. De az egészen biztos, hogy meg fogják próbálni. Az amerikai SoFi már most is szervez szinglireggeliket az ügyfeleinek.
Az ügyfelek egyharmadának szüksége van emberi segítségre az OnDeck amerikai hitelstartup tapasztalatai szerint. Kétharmaduknak elég a robot is.
A bank szerint idén a válság előtti szintre térhet vissza a személyi hitelezés, a netes igénylés pedig csak népszerűbbé válhat a mostani állapotnál.
Nem biztos, hogy igen a válasz. Lehet, hogy megússzuk. De az egészen biztos, hogy meg fogják próbálni. Az amerikai SoFi már most is szervez szinglireggeliket az ügyfeleinek.
Kiderült az ég, süt a nap, csiripelnek a madarak a brit közösségi hitelcégek számára. Vagy ha ennyire nem is szép minden, de legalább az első kölcsönstartup megkapta a teljes értékű pénzügyi licencet.
A kis pénzintézeteknél nincs elég erőforrás új, modern technológiára támaszkodó hiteltermékek fejlesztésére. A fintechek segíthetnek nekik.
270 ezer ügyfél adatait lopták el a Wonga nevű brit hitelezési cégtől. Az adatabázis bankszámlaszámokat, neveket és címeket is tartalmaz.
Aki gyorsan gépel, az már fél óra alatt is meg tudja igényelni a hitel, de az átlagos ügyfélnek is ötven perc alatt végez a feladattal.
Egy utalást viszont még nem tanult meg elküldeni. Az új csevegőgép máshogy okos, mint az elődei, de még nem tűnik emberinek.
Saját algoritmussal állapítja meg, mennyire vannak eladósodva az ügyfelei, egy másik fintech startuppal szövetkezve pedig pénzügyi segítséget is tud nyújtani.
© 2016 FinTech Radar | Minden jog fenntartva.