Nem igazán érdemes egy folyamatos fejlődésben lévő piacon éves trendekről beszélni. Mégis megnéztük, mi jellemezhette 2017-et.

Forrás: Monito / Flickr CC-BY
Forrás: Monito / Flickr CC-BY

Ha bárkit megkérdezünk, aki idén olvasott háromnál több cikket a fintechről, hogy mik voltak az év fő trendjei, valószínűleg ugyanazokat a szavakat sorolná fel. Úgy fújjuk azt, hogy blockchain, kriptovaluta, mesterséges intelligencia, chatrobot, API és digitalizáció, mint általános iskolában Petőfitől Az alföldet, amikor kihívtak felelni.

Az év végi listák összetétele persze kis mértékben változik. Az IBM jövőjósolgatása szerint az ember-gép interfészek és a kvantumszámítástechnika két olyan trend, amely nagyban érinti a fintechet. Szerintünk nem kell azoknak a pénzintézeteknek sem aggódni, akiknek még nincs több qubites számítógépük és agy-gép kapcsolatot kutató csoportjuk a pincében.

Volt szó holmi közösségről

Chris Skinner bankárguru, aki a tűzhöz valamivel közelebb áll, más elemekkel bővíti ki a kötelező listát. Szerinte a biztosítási piact megváltoztató insurtech cégek, a jogi megfelelésért felelős regtech startupok, a kiberbiztonság kérdése és az IoT megoldásokkal való integráció lenne a nagy újdonság.

Még érdekesebbek Skinner nem technológiai jellegű megfigyelései. A közösségi média kihasználatlansága, a bankok igazgatótanácsának változatlansága és Kína előretörése érdekes fejlemény. Némelyik úgy, hogy visszafogja a fejlődés ütemét, Kínai pedig úgy, hogy aggodalmat ültet el mindenkiben.

Idén is volt, jövőre is lesz

Van végül pár trend, amit idén is sokat emlegettünk, és jövőre is nagy szerephez jutnak. A PSD2 betűszó biztos mindenkinek a könyökén jön ki, de 2018-ban a bankok és fintechek összekötése megvalósulhat. Igaz, nem az év elején, de úgyis vannak olyan piaci szereplők, akik meg akarják előzni a többieket.

A másik európai betűszó, a GDPR is jön májustól. Az új adatvédelmi szabályozás nagybetűvé alakítja az apróbetűs részeket az adatkezelési szerződésekben. Egyszerre okoz fejfájást a szolgáltatóknak és kis kényelmetlenséget az ügyfeleknek. Benne van viszont a lehetőség, hogy tisztességesebbé váljon az adatok kezelése, feldolgozása.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?