Rántottát nem lehet néhány tojás összetörése nélkül csinálni. Sikeres vállalatot viszont lehet anélkül, hogy a cég ne lopja meg az alkalmazottait.


Az Amazont munkaadóként azzal szokták megvádolni, hogy nem fizet eleget az alkalmazottainak. Évente előkerül az adat amely szerint a cég raktáraiban dolgozók közül több ezren szorulnak állami segélyre a megélhetésük biztosítására. Ezért kényelmetlen az a per, amit a héten indítottak a cég ellen a kiszállítós sofőrjei nevében.

A Washington DC-i államügyész vádjai szerint az Amazon a kiszállítást végző alkalmazottaknak adott borravalót úgy használja fel, mintha az a fizetés része lenne. Azaz a borravalót nem a fizetésen felül számolják el, hanem ha egy sofőr akár egy dollárnyit is kap pluszba valamelyik címzettől, akkor annyival kevesebb fizetést adnak neki. A gyakorlatot az teszi lehetővé, hogy a borravaló adása bele van építve az Amazon bolti felületébe.

A cég korábban már hasonló borravaló lenyúlási ügy miatt kénytelen volt megegyezni a Federal Trade Commissionnel, az amerikai versenyhivatallal. Akkor az volt a gond, hogy míg az oldal azt ígérte, hogy a teljes összeg a sofőröknél köt ki, ez nem volt igaz. A megegyezés során az Amazon nem ismerte el abűnösségét, de 61,7 millió dollárt kifizetett a sofőrjeinek. Az FTC vizsgálata szerint a legnagyobb, egy sofőrnek kifizetet összeg 28 ezer dollár volt.

Az államügyész ugyanennek az ügynek a polgári peres oldalát indította el. Bizonyíthatónak tartja, hogy az Amazon megtéveszti a vásárlókat és törvénytelen módon növeli a profitját. Az Amazon ugyan úgy látja, hogy az ügyet egyszer és mindenkorra lezárta azzal, hogy a 2016 és 2019 között zajló borravaló lenyúlási akció okozta kárt megtérítette. Az ügyészi hivatal szerint azonban ha egy cég a munkásaitól lop, akkor nem a lopott összeg visszaadásával ér véget az ügy, hanem súlyos bírságok kiszabásával, hogy másoknak eszébe se jusson a munkások meglopása.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?