Lehet, hogy a netbank és a mobilbank nem működött, de legalább a problémát sem sikerült kommunikálni az indiai digitális banknak.

Erről a sorról nem a HDFC tehetett, hanem az indiai kormány 2016-.ban (Fotó:
Joegoauk Goa CC-BY)

Jelek mutatnak arra, hogy a szoftverhiba és az adatvesztés az új normalitás. Az indiai HDFC Bank 49 millió ügyfelének egy ismeretlen hányada napok óta nem fér hozzá a bank digitális szolgáltatásaihoz – írja a Bank Innovation.

Sem a netbank, sem a mobilapp nem működik, ami kínos egy olyan pénzintézet esetében, amelyik digitális bankként határozza meg magát. A bank kezdetben rendkívül rosszul kommunikálta az üzemzavart, ezért a csalódott ügyfelek a Facebookon és a Twitteren próbáltak információt szerezni. A hét végén azonban már azt jelentették be, hogy a problémát megtalálták, és sikerült stabilizálni a digitális platformot.

Ha a Twitteren rákeresünk a bankra, akkor még mindig rendkívül sok ügyfélpanaszt dob ki a kereső. Ez részben azért van, mert a HDFC nem csak nevében digitális bank, hanem valóban a netes szolgáltatásait használják, ha pedig probléma van, az interneten jelzik a felhasználók.

A Reserve Bank of India vizságlatot rendelt el az ügyben. Azt valahogyan ki kell majd magyarázni a HDFC-nek, miért csúsztak le az ügyfelei hitelek törlesztéséről illetve hogyan nem kapták meg a fizetésüket számlájukra az emberek. A bank egyelőre nem hozta nyilvánosságra, mi volt a kimaradás oka.

A HDFC 2019-ben megkapta az Asiamoney-től a legjobb indiai digitális bank díját. Mindezt annak ellenére, hogy amikor egy éve bevezette az új mobilbanki appját, az is rövid leállással kezdődött.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?