Kiegészítő készült az Amazon webáruházának használatához, amely felhívja a figyelmet azokra a márkákra, amelyek valójában az Amazonhoz tartoznak.

jeff

Jeff Bezos cége nem egy botrányt élt túl idén. Több helyen aktívan, sőt agresszíven, kampányolt az ellen, hogy az Amazon raktárak munkatársai nehogy szakszervezetet alapítsanak és jobb munkakörülményeket követeljenek. Emellett kiderült az is, hogy a áruházban keletkező adatokat gyakorta használja fel arra, hogy saját márkás, a sikeres termékekkel versenyző klóntermékeket hozzon létre.

Az Amazon Brand Detector nevű böngésző kiegészítő azt ígéri, hogy az ilyen termékekre felhívja a figyelmet. Erre a The Markup által készített márkalistát használja. A kiegészítő nem csak a tudatosabb vásárlást teszi lehetővé, hanem azt is, hogy az ember ne hagyja magát durván átverni. Az Amazon ugyanis nem csak termékekkel tud játszani, hanem azzal is, hogy milyen sorrendben ajánlja az eredeti és a másolt terméket. Az Amazon tagadja, hogy ezzel az eszközzel élne, a The Markup nyomozása azonban mást mutat – írja a The Verge.

Az Amazon néhány termék és márka esetében jelöli, hogy az a cég saját márkás terméke. (Mindez apró szürke betűs lábjegyzet az oldalon.) De korántsem minden olyan termék esetében teszi ezt meg, amelynél megtehetné.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?