Németek és franciák közösen kitalálták a digitális adót, amit kiterjesztenének az egész Unióra.

Kép: 123rf

Három százalékos adót szednének az internetes reklámok után, tehát valamennyi pénz itt maradna azokból a milliárdokból, amelyeket a Facebooknak és a Google-nek fizetünk reklámokért. Mivel ez a két techóriás felületeit koptatjuk szinte mindig, amikor internetezünk, nyilván a reklámelhelyezésekért is ők szedik a pénzt.

A Financial Times szerint ez direkt őket célozza, ugyanis rengeteg pénzt lapátolnak ki az Európai Unió országaiból úgy, hogy abból semennyi nem marad a kontinensen. Megemlítik azt is, hogy a szabályozás nem érinti majd az Amazont, a Spotify-t és az AirBnB-t.

Korábban másfajta adóról volt szó, viszont az érinthette volna a német autógyártást is, ami természetesen nem tetszett Európa legnagyobb gazdaságának. A szabályozás elfogadásához szükség van arra, hogy az EU összes kormánya beleegyezzen, őket arra kérik, hogy késleltetés nélkül fogadják el, legkésőbb 2019 márciusáig. Már csak az a kérdés, hogy a Facebook és a Google mit lépnek majd, ha elfogadják a digitális adót.

 


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?