November elseje óta minden nap legalább egymilliárd dollárt költöttek az amerikaiak. Felpörgött a karácsony előtti vásárlási szezon.

November elseje óta minden nap legalább egymilliárd dollárt költöttek az amerikaiak. Felpörgött a karácsony előtti vásárlási szezon.

(Fotó: William Warby // Flickr CC-BY – https://www.flickr.com/photos/wwarby/)

Messze nincs még vége az amerikai Hálaadásnak. A pulykát már megették, de egész hétvége az ebből való felépülésről, netes vásárolgatásról és arról szól, hogy az ember mégse veszekszik a családjával egy ünnepen. Az egész ünnepkört a hétfői Cyber Monday zárja, ami a karácsony előtti netes vásárolgatás napja volt egészen addig, amíg nem szokott át amúgy is mindenki a netes vásárlásra.

Egyelőre csak előzetes számok vannak arról, hogy milyen nagyságrendű pénz mozdult meg az amerikai kereskedelemben Hálaadás alkalmából. A Techcrunch szerint 3,7 milliárd dolláros forgalomról lehet beszélni. Még érdekesebb, hogy a vásárlók 54,4 százaléka érkezett mobileszközről és a vásárlások 36,7 százaléka volt netes üzlet. Csökkent viszont az asztali számítógépek részesedése és a tableteké is. Az adatok az Adobe-tól származnak, amely valósidejű e-kereskedelmi méréseket is végez.

Marad még pénz az asztalon

Nyugati parti idő szerint reggel hétre már 406 millió dollár volt a forgalom. Délután kettőre pedig 1,75 milliárdra nőtt az összeg. El kell ismerni, hogy még ünnepek alkalmával sem alszanak sokáig ezek az amerikaiak. Két mért időszakban durván 25 százalékkal költöttek több pénzt, mint a megelőző évben. A nap végi 3,7 milliárdos összeg pedig 28 százalékkal magasabb, mint a tavalyi költés. Az Adobe a hónap elején még 3,1 milliárdra becsülte a teljes hálaadásnapi forgalmat.

A cég szerint november elseje és Hálaadás között összesen 38 milliárd dollárt költöttek el online. Nem volt olyan nap, amelyen a forgalom 1 milliárd dollár alá esett volna. Az Internet Retailer kutatás szerint Hálaadás és Kiberhétfő között 21,6 milliárd dollár értékben fognak vásárolni az amerikaiak. Legalább ennyire érdekes szám, hogy az Adobe szerint 4,3 milliárd dollár értékű árut ugyan beraknak a kosarukba a vásárlók, de nem jutnak el vele a fizetésig.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?