Csak nincs az rendben, hogy a kiszolgáltatottabb vásárlók többet fizetnek egy szolgáltatásért. A brit fogyasztóvédelem akcióba lendült.

Csak nincs az rendben, hogy a kiszolgáltatottabb vásárlók többet fizetnek egy szolgáltatásért. A brit fogyasztóvédelem akcióba lendült.

A kiszolgáltatott ügyfelek esetében könnyen elszállnak az árak (Fotó: Mark Evans CC-BY)

Vizsgálatot indít a brit kormány az online árdiszkriminációs gyakorlatról. Az ország versenyfelügyelete attól tart, hogy az e-kereskedelemben széles körben elterjedt adatgyűjtési és profilozási technológiákat a legvédtelenebb ügyfelek ellen vetik be – írja a Techcrunch.

A kormányzati vizsgálódás első körben arra akar fényt deríteni, hogy mennyire elterjedt a személyre szabott árazás az e-kereskedelemben. Hogyan használják ezt a boltok a különböző keresőkből és árösszehasonlító oldalakról érkező ügyfelekkel szemben. Végül pedig azt a kérdést is meg kell válaszolja a vizsgálat, hogy mennyiben gátolja ez a gyakorlat a vásárlókat abban, hogy az elérhető legkisebb árat fizessék.

Greg Clark üzleti, ipari és innovációs ügyekért felelős miniszter arról beszélt a vizsgálat kapcsán, hogy szeretnék elérni, hogy az online kereskedők fair módon álljanak a vásárlóikhoz.

Büszke vagyok arra, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozásunk a világ legszigorúbbjai között van.

A mostani vizsgálatnak előzménye is van, szeptemberben a Citizens Advice jogvédő csoport folyamodott a versenyfelügyelethez azzal a kéréssel, hogy a személyre szabott árazást vizsgálják meg olyan területeken, mint a jelzálog kölcsönök és a mobilok. A kérés nagy hullámokat vert, az ország pénzügyi felügyeleti szerve, az FCA is vizsgálódik, miután a lakás- és gépjárműbiztosítások piacán talált rendellenességeket.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?