Testreszabott, helyszínhez kötött ajánlatokat és egyszerű ügyintézési lehetőséget kell nyújtani a mobilbanknak. Ehhez pedig technológiára van szükség

Testreszabott, helyszínhez kötött ajánlatokat és egyszerű ügyintézési lehetőséget kell nyújtani a mobilbanknak. Ehhez pedig bizony technológiára van szükség.

Lights of ideas

Hét olyan funkcióval kell rendelkeznie egy mobilbanki appnak, ami nélkül nem lehet sikeres. A listát David Horton, a Synechron technológiai tanácsadócég innovációs vezetője állította össze a The American Banker számára. Ennek megfelelően vannak olyan elemei, amit még egy magyar mobilbankban sem láttunk. Sőt néhány ötlettel a külföldi bankok sem élnek még.

Bluetooth

A bankfiók-élményt egyedivé tévő, az ügyfeleket a telefonjaik alapján azonosító IoT eszközök használata elképzelhetetlen Bluetooth nélkül. Ráadásul ezt a csatornát használva az olcsón beszerezhető Bluetooth információszóró állomások ajánlatokat, kuponokat, riasztásokat küldhetnek az ügyfelek telefonjaira. (Persze ha ezeket a megszakításokat megunva ki nem kapcsolják a Bluetooth-t.) Emellett az érintésnélküli fizetések egy fontos komponense a technológia.

NFC

Az NFC a mobiltárca technológiák alapvető összetevője. Ez teszi lehetővé, hogy a mobillal olyan egyszerűen fizessenek az ügyfelek, mint egy paypassos kártyával. Emellett a telefont azonosításra – például ATM-nél – is lehet használni.

Kamera

Az NFC-vel szemben a kamera nem kérdés, hogy van-e a telefonban. Okostelefont kamera nélkül nem gyártanak. Horton szerint a mobilos számlanyitást segítheti nagyban, ha a banki appban van lehetőség az azonosító iratok befotózására és feltöltésére. Továbbá a QR-kódban tárolt és átadott adatok fogadásához is kamera kell.

A fentiek mellett a kibővített valóság (AR) használata is felmerülhet, így vezetheti el a bank egy ismeretlen városban a fiókba az ügyfeleit. Az utóbbi tipp azért nyomokban sci-fit is tartalamaz, bár valóban meg lehet építeni.

ai mi

Mikrofon

A teljesen kézenfekvő telefon- és VOIP-hívások mellett a hangos bankolás és a hangvezérelhető digitális asszisztensek használata miatt kell kezelnie a banki appnak a mikrofont. Ez természetesen azokon a piacokon inkább igaz, ahol a Siri és a Cortana beszéli a helyi nyelvet, magyarul egyelőre egyik sem tud. A hangazonosítás – ilyen például a Telekom ügyfélszolgálatán működik – azonban a magyar felhasználóknak is elérhető lenne.

GPS

Az ügyfelek irányításán túl a geofencing lehetőségét veti fel a szakértő. Ez a technológia azt teszi lehetővé, hogy egy bizonyos helyen tartozókodó embereknek (például a reptéren várakozóknak) speciális tartalmat ajánl. A reptér esetében ez az utasbiztosítástól a pénzváltásig terjed például. Emellett a GPS segít a banknak azonosítani azokat a helyzeteket, amikor a csalásfigyelő rendszer szerint valaki lopott bankkártyával fizet, de valójában csak üzleti úton van az ügyfél.

Biometrikus azonosítás

Ezt hálistennek nem kell magyarázni. Hosszú jelszavakat kényelmetlenebb bepötyögni, mint az ujjlenyomat-olvasót használni.

VR

Horton szerint egyrészt virtuális bankfiókok üzemeltetését teszi lehetővé a mobilos virtuális valóság. Másrészt a térben szétszórva több pénzügy információt és diagramot lehet bemutatni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?