Ez most nem olyan hír, mint ami az új-zélandi Christchurch mágusáról szólt, aki tényleg varázslásért vett fel fizetést.

Ezekkel nem kártyázunk!

Tájékoztatási kampányt indított a HSBC a Black Friday előtt, ehhez hívták segítségül Troy von Scheibner bűvészt. A bűvész azokat a trükköket mutatta be a bank videóiban, amelyeket a csalók használnak a bizalom elnyerésére. A HSBC azt akarja megakadályozni a kampánnyal, hogy az előre fizetéses csalások száma, amelyek esetén a pénz elküldése után soha nem jön meg a termék, csökkenjen. Kimutatásaik szerint ez az ügyfelekre leginkább veszélyes csalási mód.

Scheibner utcai bűvészként sütötte el azokat a fordulatokat, amelyeket a bűnözők a netes kommunikációban használnak. Ezek olyan egyszerűek is lehetnek, mint a „profi vagyok, bennem megbízhat”. Ezt megtámogatják máshonnan beszerzett személyes adatokkal, ami csak tovább növeli azt az érzést, hogy ismerős és megbízható emberről van szó. Közben pedig próbálnak további adatokat megszerezni az áldozatról.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?